ads

کشته شدن 49 طالب مسلح در ولایت فاریاب

مقامات امنیتی شمال کشور می گویند که در نتیجه راه اندازی عملیات خاص نیروهای کماندو در ولسوالی های غورماچ، خواجه سبز پوش و کوهستان ولایت فاریاب،49 طالب به شمول سه قومندان کلیدی این گروه کشته شده و 37 تن دیگر آنان مجروح شده اند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
29 جوزا 1398
کشته شدن 49 طالب مسلح در ولایت فاریاب
طالبان

مقامات امنیتی شمال کشور می گویند که در نتیجه راه اندازی عملیات خاص نیروهای کماندو در ولسوالی های غورماچ، خواجه سبز پوش و کوهستان ولایت فاریاب،49  طالب به شمول سه قومندان کلیدی این گروه کشته شده و 37 تن دیگر آنان مجروح شده اند.

محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی 209 شاهین به کلید می گوید:” شب گذشته نیروهای کماندو عملیاتی را در قلعه ولی ولسوالی غورماج راه اندازی نمود که در این عملیات 25 مخالف مسلح دولت بشمول مولوی حاجی ملا مسئول کمیسیون نظامی طالبان در غورماچ و ملا اسماعیل یکی از قومندانان برجسته دیگر طالبان کشته شده و 16 تن دیگر آنان مجروح شده اند.

در عین حال،  نیروهای کماندو یک عملیات دیگر را در روستای تپه قشلاق ولسوالی خواجه سبز پوش به راه انداختند که در این عملیات، 15 مخالف مسلح دولت به شمول حاجی سعید مشهور به مبارز یکی از قومندانان برجسته طالبان کشته شده و 13 تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

سخنگوی قول اردوی 209 شاهین می گوید، در این عملیات یک تونل بزرگ طالبان نیز در این ساحه کشف و از بین برده شده است. به گفته او، 30 بشکه ماین و 2 ثوب واسکت انتحاری طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده و از بین برده شده است.

از سوی دیگر، گروه طالبان شب گذشته بر ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب حمله نمودند که به گفته مقامات امنیتی این ولایت، حملات طالبان توسط نیروهای هوایی عقب زده شد  که در نتیجه 9 مخالف مسلح دولت کشته شده و 8 تن دیگر آنان زخمی شده اند.

گروه طالبان تا اکنون در این زمینه چیزی به رسانه ها نگفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA