ads

کشته شدن 300 مخالف مسلح دولت در شمال

مقامات امنيتي شمال مي گويند در جریان سال روان بیش از سه صد مخالف مسلح  دولت به شمول پانزده سرگروپ آنان در حوزه شمال کشته شده اند. به گزارش رادیو کلید مزار، مقامات همچنین گفته اند که 42 پولیس ملی و محلی نیز در جریان سال جاری بر اثر انفجارات کشته شده اند.

نویسنده: The Killid Group
11 عقرب 1390
کشته شدن 300 مخالف مسلح دولت در شمال

مقامات امنيتي شمال مي گويند در جریان سال روان بیش از سه صد مخالف مسلح  دولت به شمول پانزده سرگروپ آنان در حوزه شمال کشته شده اند.

به گزارش رادیو کلید مزار، مقامات همچنین گفته اند که 42 پولیس ملی و محلی نیز در جریان سال جاری بر اثر انفجارات کشته شده اند.

لعل محمد احمدزی سخنگوی زون 303 پولیس پامیر در نشست خبری با رسانه ها گفت، طی سال روان پولیس و نیروهای امنیتی افغان 60 عملیات را در 9 ولایت زون شمال و شمال شرق راه اندازی کرده اند که در جریان این عملیات ها 302 مخالف مسلح دولت در این عملیات ها کشته شده اند.

به گفته وی 15 تن از قومانان مخالفان مسلح نیز شامل کشته شدگان می باشد.

وی همچنین گفته است که همین مدت، بیش از یکصدو پنچاه تن دیگر از مخالفان مسلح گرفتار شده اند.

به گفته احمدزی در جریان این عملیات ها 42 پولیس ملی و محلی و 57 تن از افراد ملکی به اثر انفجارات و ماین گذاری ها  جان هایشان را از دست داده اند.

احمدزی علاوه کرد، 42 گروپ از مخالفان مسلح دولت که تعداد شان به 600 می رسد، با بیش از سه صد میل اسلحه سبک و سنگین درجریان سال روان با روند صلح پیوسته اند.

سخنگوی زون 303 پولیس پامیر ازگرفتاری مواد منفجره، سلاح و مهمات نیز سخن زده گفت  که در جریان سال یک هزار کیلو گرام مواد انفجاری، شش صد میل اسلحه ثقیله و خفیفه را با بیش از ده سوب واسکت انتحاری کشف و ضبط نموده اند.

وی همچنین گفت، مخالفان مسلح دولت توان جنگ رویا رویی بانیروهای امنیتی را نداشته و بیشتر تاسیسات دولتی را آماج حملات انتحاری و انفجاری قرار می دهند.

اظهارات مقامات امنیتی مبنی بر دستاورد ها در جریان سال روان  در حالی صورت می گیرد که قرار است مرحله دوم انتقال مسؤلیت های امنیتی در ولایات شمال آغاز گردد.

به گفته مقامات امنیتی، آنان در مرحله نخست واگذاری تامین امنیت به نیروهای داخلی با هیج نوع مشکل مواجه نشده اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA