ads

کشته شدن 21 تن بر اثر بمبگذاری در هند

مقام های هندی می گویند که در سه انفجاری  که تقریبا هم زمان در بندر مومبئی این کشور رخ داده اند، حد اقل 21 تن کشته و 141 تن دیگر زخمی شده اند. به گفتهء مقام های هندی، یکی از این بمب ها در منطقهء‌

نویسنده: The Killid Group
23 سرطان 1390
کشته شدن 21 تن بر اثر بمبگذاری در هند

مقام های هندی می گویند که در سه انفجاری  که تقریبا هم زمان در بندر مومبئی این کشور رخ داده اند، حد اقل 21 تن کشته و 141 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفتهء مقام های هندی، یکی از این بمب ها در منطقهء‌ “بازار زاوری”، دیگری در منطقه تجاری “اپرا هاوس” و بمب سوم در منطقه “دادر” در مرکز شهر منفجر شده است.

پولیس ممبئی گفته است که بمب‌ها دست ساز بوده و  مقامات هندی این انفجارها را حملهء تروریستی خوانده اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها برعهده نگرفته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه این حملات را محکوم کرد و در بیانیهء خود تروریسم را یک خطر جدی علیه صلح در جهان دانست.

منموهن سینگ ، صدر اعظم هند این حملات را محکوم کرده و از مردم مبئی خواسته است که آرامش و اتحاد خود را حفظ کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجهء این کشور نیز طی بیانیه های جداگانهء این بمبگذاری ها را محکوم کرده اند.

بعد از حملهء گروپی به یک هوتل در ممبئی که در سال 2008 میلادی رخ داد و باعث کشته شدن 166 تن شد، این بد ترین و خونبار ترین حمله تروریستی در شهر بمبئی می باشد.

پی چیدامبارام، وزیر داخلهء هند گفته است که بعد از انفجار وضعیت فوق‌العاده در شهر اعلام شده است و تیم‌های کماندو به حال آماده باش در آمده ‌اند.

در شهر دهلی، پایتخت هند و شهر کلکته و چند شهر دیگر هم وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA