ads

کاهش هشت درصدی حملات شورشیان در افغانستان

ناتو از کاهش هشت درصدی حملات مخالفان مسلح دولت در افغانستان خبر می دهد. ناتو در گزارش خود ضمن ادعای کاهش حملات شورشیان گفته است که مخالفان مسلح دولت افغانستان همچنان دست به حملات پیشرفته و بزرگ می‌زنند و به تبلیغات خود برای ارعاب مردم ادامه می‌دهند

نویسنده: The Killid Group
8 دلو 1390
کاهش هشت درصدی حملات شورشیان در افغانستان

ناتو از کاهش هشت درصدی حملات مخالفان مسلح دولت در افغانستان خبر می دهد.

ناتو در گزارش خود ضمن ادعای کاهش حملات شورشیان گفته است که مخالفان مسلح دولت افغانستان همچنان دست به حملات پیشرفته و بزرگ می‌زنند و به تبلیغات خود برای ارعاب مردم ادامه می‌دهند

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی – ناتو – در این گزارش مدعی شده است که در سال 2011 میلادی ثبات و آرامش در افغانستان بهتر شده و میزان حملات شورشیان هشت درصد کاهش یافته است.

گزارش ناتو در این زمینه روز پنجشنبه ششم دلو منتشر شده است.

در این گزارش آمده که در سال 2011 میلادی میزان حملات شورشیان در سراسر افغانستان در مقایسه با سال 2010 به دلیل فشار عملیات مشترک نیروهای افغان و ناتو بر شورشیان، هشت درصد کاهش یافته و گروههای شورشی تضعیف شده اند.

ناتو در گزارش خود تاکید کرده که این پیشرفتها عمدتا در مناطق ناآرام جنوب افغانستان صورت گرفته است.

در این گزارش از ولایت هلمند به عنوان یکی از ولایت هایی که امنیت در آن بهتر شده نام برده شده است.

بر اساس گزارش ناتو، ولایت هملند در جنوب افغانستان در سالهای گذشته از ناآرام‌ ترین ولایتهای افغانستان شمرده می‌شد و در سال 2010 میلادی چندین عملیات بزرگ نظامی علیه شورشیان در این ولایت صورت گرفت.

با وجود اینکه در این گزارش از کاهش حملات شورشیان سخن گفته شده، سازمان ناتو در گزارش خود تاکید کرده که باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود.

ناتو گفته است که شورشیان همچنان دست به حملات پیشرفته و بزرگ می‌زنند و به تبلیغات خود برای ارعاب مردم ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش ناتو، حملات شورشیان از 44 در صد در سال 2008 به 16 درصد در سال 2011 میلادی کاهش یافته است

نویسندگان این گزارش به برنامه واگذاری مسئولیت امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان نیز اشاره کرده و نوشته اند که در سال 2011 میلادی بیش از نیمی از مردم افغانستان شاهد به دست گرفتن مسئولیت امنیتی از سوی نیروهای امنیتی این کشور در مناطق خود بوده اند.

گزارش سالانه پیمان ناتو همچنین علاوه کرده است، در حالی که شورشیان در یک سال گذشته تضعیف شده، در مقابل میزان توانایی های نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته و برنامه آموزش نفرات اردو و پولیس، مهارتهای رزمی آنها را بالا برده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA