ads

کافی بهاداس؛ مکانی برای فروکش کردن فشارهای روانی در هند

آیا گاهی از شدت خشم و دلتنگی اشیای دور و پیش خویش را به سمتی پرتاب کرده، شکستانده اید؟ فکر می کنم جوابش بلی است و هر کدام ما چنین لحظاتی را تجربه کرده ایم!

نویسنده: abdali
5 قوس 1396
کافی بهاداس؛ مکانی برای فروکش کردن فشارهای روانی در هند

آیا گاهی از شدت خشم و دلتنگی اشیای دور و پیش خویش را به سمتی پرتاب کرده، شکستانده اید؟ فکر می کنم جوابش بلی است و هر کدام ما چنین لحظاتی را تجربه کرده ایم!

معمولا در همچو حالات، در جستجوی شیوه های می برآییم که سبب فروکش کردن میزان قهر و خشم مان گردد. بلی، امروز قصه را از “کافی بهاداس” در ایالت “مدهیا پرادیش” آغاز می‌کنیم که مردم هنگام ابتلا به تنش های عصبی، قهر، خشم و دلتنگی به آنجا رفته با شکستاندن لوازم و اشیاء، از شدت قهر و خشم خویش می کاهند.

شوریحه نیازی، گزارشگر صدای آسیا گزارشی دارد به این شرح:

بلی همینطور است، در “کافی بهاداس” در شهر “ایندور” ایالت راجستان، تمام اشیا و لوازم کارآمد در فضا و در حالت پرواز دیده می شوند. زیرا مشتریان، با شور و هیجان زیاد فریاد های شادیانه کشیده اشیای دور و پیش خود از جمله قاشق، بشقاب، چوکی، ظروف، الماری، فریزر و گیلاس دانی ها وغیره را از یکجا به جای دیگر پرتاب کرده، تکه تکه می کنند تا به نحوی از شدت قهر، خشم و هیجانات درونی خویش بکاهند.

خانم جاگریتی، 20 ساله که بالای “دوست پسر” خویش قهر و برای فرونشاندن خشم خود به “کافی بهاداس” آمده است، می‌گوید: “من و “دوست پسرم” عادت داشتیم که همیشه به بیرون رفته دو به دو چکر می‌زدیم، اما امروز طی یک صحبت تیلفونی برایم گفت که  نمی تواند به دیدنم بیاید و اگر صد بار هم ازش خواهش کنم که بیاید، هزاران بهانه را پیش می کند.”

او در مورد “کافی بهاداس” و اولین اطلاعش از آن، می گوید: ” اینجا آمده ام تا تمام نگرانی، خشم و غصبی را که نسبت به دوست پسرم دارم، به فراموشی بسپارم. راستش همین اکنون احساس آرامش می کنم.”

دلایل زیادی وجود دارد که سبب خشم، پریشانی و دلتنگی مردم می گردد. شماری از مردم از دست آمرین خویش خشمگین هستند، بعضی ها مشکلات فامیلی دارند، تعدادی هم از ناحیه برخورد با دوستان، همکاران وغیره احساس ناراحتی می کنند.

و اما در “کافی بهاداس” برای هر کتگوری مردم، جای مخصوصی در نظر گرفته شده است.

مثلاً اگر با همسر و یا سایر اعضای فامیل در خانه مشکل پیدا کرده باشید، می توانید به  مکان مخصوص خویش رفته اشیا و اموال منزل و ظروف آشپزخانه را خرُد و ریز کنید. اگر در دفتر با آمرین و یا همکاران برخورد کرده باشید، می توانید به “کافی بهاداس” آمده اجناس کارآمد دفتر از قبیل میز، الماری، کمپیوتر، قلم وغیره اشیا و لوازم مورد نیاز را به زمین پرتاب کرده، بشکنید.

آقای “ویکاس راجوریا” مدیر اجرایی یکی از دفاتر که با رئیس خویش مشکل پیدا کرده و به “کافی بهاداس” آمده است، می گوید: “هرگاه رئیسم به من 10 وظیفه بدهد و من موفق به انجام 9 هدایت وی شوم، باز هم بخاطر عدم اجرای یک وظیفه با من سر جنگ و دعوا را گذاشته، منت می کند. وی نمی بیند که من تلاش زیاد به خرج داده، 9 امر وی را به جا کرده ام؛ از همین سبب، از نشستن در دفتر که چیزی را شکستانده نمی توانستم، خسته شدم. برخلاف، در اینجا می توانم هرچیزی را که دلم بخواهد، شکستانده و ریز ریز کنم.”

در “کافی بهاداس” اجناس و لوازم کارآمد زیادی از قبیل تلویزیون های رنگارنگ، لپ تاپ، کمپیوتر، اشیای شیشه‌ای وغیره وجود دارد که می توانید همه را بشکنید و در آخر با پرداخت تاوان، کافی را ترک گویید. همینطور، در “کافی بهاداس” بخشی هم برای سر دادن گریه، ناله و چیغ و فریاد مختص شده است که مردم در صورت نیاز می توانند از آن استفاده کنند.

آقای “اتل ملک رام” موسس و بنیانگذار “کافی بهاداس” در مورد می گوید: “وقتی طفل بودم، مادرم به خاطر نخوردن غذا مرا لت و کوب می‌کرد و پدرم نیز برای انجام اشتباهات کوچک بالایم قهر می شد. کمی که بزرگ شدم و به وظیفه رفتم، رئیس ما هرگز از چگونگی انجام کار من راضی نبود. اما حالا هم که خودم به کار شروع نموده ام، شیوه ی کار و نوع رفتار شماری از کارکنان و کارمندان سبب رنجش خاطرم می‌شود، از همین سبب برای تسکین قلب خویش به اینجا می آیم.”

آقای رام که فکر می کند باید کافی اش بدون آزار و اذیت فردی، مکانی برای فروکش کردن تنش های روانی مردم باشد، می افزاید: “اگر رئیس باشید یا مادون، طفل باشید یا بزرگسال، در هر سن و موقفی که باشید گاهی وضعیت طوری پیش می آید که سبب آزردگی، خشم و آزردگی شما می شود. من به صفت یک فرد نورمال مانند سایرین، خواستم کاری کنم که مردم از دام خشم، قهر و دلتنگی نجات یابند. به همین سبب دست به ایجاد “کافی بهاداس” زدم.”

روی همرفته، کافی آقای اتل با گذشت هر روز، توجه ی زیادی مردم را به سوی خود جلب می کند. حتی کسانی هم که به نحوی مشکل شان کمتر است، می توانند به اینجا آمده حد اقل فریاد و ناله کنند.

از جانبی هم در اینجا مکانی است که می توانید در فضای آرام مطالعه کنید، به موزیک گوش دهید و یا مانند سیاحان گیم بازی کنید.

شوریحه نیازی صدای آسیا ایالت مدهیا پردیش، هند

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA