ads

کار ساخت سب استشن لین برق 220 کیلو ولت در بامیان آغاز شد

کار ساخت استیشن فرعی لین برق 220 کیلو ولت از یک ماه گذشته به این طرف آغاز شده و 15 درصد کار آن نیز تکمیل گردیده است.

نویسنده: Abdul Malik Atash
29 ثور 1398
کار ساخت سب استشن لین برق 220 کیلو ولت در بامیان آغاز شد

کار ساخت استیشن فرعی لین برق 220 کیلو ولت از یک ماه گذشته به این طرف آغاز شده  و 15 درصد کار آن نیز تکمیل گردیده است.

مرتضی فرمت رئیس شرکت برشنا می گوید که کار این استیشن فرعی در منطقه اژدر مرکز بامیان با ظرفیت 32 میگاوات برق آغاز شده و تاپایان سال 1399 خورشیدی کارش تکمیل می گردد.

وی گفت که این فاز اول لین برق 220 کیلو ولت می باشد و بعضی سب استیشن های دیگر در نقاط مختلف بامیان و هزاره جات نیز ساخته می شود، تا تمام نقاط بامیان و مناطق مرکزی از نور برق مستفید گردد.

به گفته مسئولان  ولایت بامیان اکنون در این ولایت 1.5 میگاوات برق توسط سولر و جنراتور تولید می گردد و 4 هزار 96  فامیل از آن مستفید می شوند. اما فی کیلو ولت برق برای مردم 16 تا 25 افغانی و برای ساحات تجارتی و دفاتر دولتی 45 افغانی می باشد.

بامیان یکی از ولایات محروم افغانستان می باشد که اکثریت باشنده های این ولایت و مناطق مرکزی کشور به برق دسترسی ندارند.

در عین حال، برخی از اعضای جنبش روشنائی در بامیان طرح بدیل را قبول ندارند و آنان می گویند که حکومت می خواهد که مردم مناطق مرکزی را فریب دهند.

عبدال دانشیار یکی از اعضای جنبش روشنائی در بامیان می گوید:”لین برق 220 کیلو ولت طرح بدیل حکومت می باشد که بجای لین برق 500 کیلو ولت ترکمنستان از ولسوالی دوشی ولایت بغلان به مرکز بامیان انتقال داده می شود.”

لین برق 500 کیلو ولت، لینی است که برق ترکمنستان را از مسیر ولایات بامیان – میدان وردک به کابل انتقال میداد؛ اما این لین برق از سوی کابینه افغانستان به تاریخ 11 ثور 1395 از بامیان به سالنگ انحراف داده شد که واکنش باشندگان ولایت بامیان و برخی ولایت های دیگر را به همراه داشت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA