ads

کابل، دست داشتن در حمله انتحاری اخیر در پاکستان را رد کرد

مقام‌های حکومت وحدت ملی، اظهارات مقام‌های پاکستانی در مورد سازمان‌دهی شدن حمله مهاجمان بالای یک مرکز آموزشی پولیس در شهر کویته از خاک افغانستان را غیر مسوولانه خوانده، رد می‌کنند.

نویسنده: zekria
5 عقرب 1395
کابل، دست داشتن در حمله انتحاری اخیر در پاکستان را رد کرد

مقام‌های حکومت وحدت ملی، اظهارات مقام‌های پاکستانی در مورد سازمان‌دهی شدن حمله  مهاجمان بالای یک مرکز آموزشی پولیس در شهر کویته از خاک افغانستان را غیر مسوولانه خوانده، رد می‌کنند.
پیشتر، برخی مقام‌های دولت پاکستان از جمله انوارالحق کاکر، سخنگوی حکومت ایالتی بلوچستان، گفته است که، کارمندان استخبارات افغانستان و هند، به گونۀ مشترک برای  انجام این حملۀ مرگبار زمینه‌سازی کرده‌اند.
در پی این حمله که دو شب پیش رخ داد، دست‌کم 61 تن کشته و بیش از 120 تن دیگر زخمی شدند.
با این حال، حضرت عمر زاخیلوال، سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور اشرف غنی در پاکستان، می‌گوید: “متهم شدن افغانستان به زمینه‌سازی برای انجام این حمله و صحبت‌های وزیر دفاع این کشور غیر مسوولانه است و دست‌کم بی‌معلوماتی و چشم سفیدی مقام‌های پاکستانی را نشان می‌دهد.”
زاخیلوال، می‌پذیرد که، ممکن برخی گروه‌های تروریستی از پاکستان به افغانستان رفته و از این طریق حملات بالای پاکستان را سازمان‌دهی کنند؛ اما به گفتۀ او، ارتباط دادن این حملات به افغانستان برای مغشوش ساختن اذهان مردم ادعا می‌شود.
پیشتر، ارگ ریاست جمهوری کشور، نیز این حمله را محکوم کرد و خواهان استقاده قوه علیه گروه‌های تروریستی در منطقه شد.
رییس جمهور اشرف غنی، با پخش خبرنامه‌ای گفت که، تروریزم یک تهدید مشترک برای جهان و منطقه به شمار می‌رود، نباید تروریزم را به خوب و بد تقسیم کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA