ads

چین به فیلیپین در باره‌ی جزایر مورد منازعه هشدار داد

چین به فیلیپین هشدار داد که از بین‌المللی کردن مساله منازعات دریایی میان دو کشور بر سر تملک جزایر دریای جنوبی چین پرهیز کند. به گزارش ایرنا، هونگ لی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه به خبرنگاران در بیجینگ گفت که درخواست مانیل برای داوری بین‌المللی در خصوص این اختلافات هرگز مورد قبول چین قرار نخواهد گرفت.

نویسنده: The Killid Group
11 حمل 1393
چین به فیلیپین در باره‌ی جزایر مورد منازعه هشدار داد

چین به فیلیپین هشدار داد که از بین‌المللی کردن مساله منازعات دریایی میان دو کشور بر سر تملک جزایر دریای جنوبی چین پرهیز کند.

به گزارش ایرنا، هونگ لی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه به خبرنگاران در بیجینگ گفت که درخواست مانیل برای داوری بین‌المللی در خصوص این اختلافات هرگز مورد قبول چین قرار نخواهد گرفت.

وی هشدار داد که فیلیپین از این طریق هیچ منفعتی حاصل نخواهد کرد و توصیه کرد که مانیل به دنبال رایزنی برای حل اختلافات باشد.

وی گفت که کشورهای این منطقه دارای بیانیه‌یی در باره حل و فصل اختلافات مرتبط با دریای جنوبی هستند که فیلیپین هم باید به آن پایبند بوده و راه صحیح را که گفت وگو و رایزنی است طی کند.

دو کشور در خصوص مالکیت بر جزایر” نن شا” در دریای جنوبی و آب‌های اطراف آن اختلاف دارند اما چین تاکید دارد که این جزایر متعلق به این کشور است و هرگز اجازه نخواهد داد دیگران به آن دست درازی کنند.
با این وصف، سخن‌گوی چین گفت که بهتر است دو کشور بر اساس مرزی بندی و سرحدات دریایی و از طریق گفت و گو این اختلافات را حل کنند.

وی مانیل را متهم کرد که حاضر به رایزنی نیست و به مقررات و بیانیه های موجود پایبندی نشان نمی‌دهد و برخی از جزایر مورد اختلاف را غیرقانونی اشغال کرده است.

وی گفت که بر اساس حقوق دریاهای سازمان ملل، داوری بین المللی در مورد جزایر مورد اختلاف بیجینگ و مانیل مصداق پیدا نمی‌کند.

چین با جاپان هم بر سر تملک بر جزایری در دریای شرقی اختلافات گسترده دارد و امریکا در این میان از توکیو حمایت می‌کند.

فیلیپین هفته گذشته اعلام کرد به منظور مقابله با ادعاهای چین مبنی بر حاکمیت بر بخش زیادی از آب‌های دریای چین جنوبی این مساله را از طریق سازمان ملل پی‌گیری می‌کند.

فیلیپین اعلام کرد  که در خواست رسمی خود را به محکمه داوری سازمان ملل ارائه خواهد داد تا بحث فیلیپین در مورد حاکمیت چین بر بخش هایی از قلمرو خود را مورد بررسی قرار دهد.

“آبیگایل والت” از سخنگویان ریاست جمهوری فیلیپین گفت: مانیل به رغم هشدارهای رسمی چین در مورد تحت تاثیر قرارگرفتن روابط، این اقدام را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA