ads

چشم انتظار اطفال مبتلا به سوراخ قلب

جمعیت هلال احمر افغانستان که از 7 سال بدین‎سو روند تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب را در کشور آغاز نموده است، تاکنون از مجموع 9 هزار طفل مصاب به این بیماری، 4800 تن شان را تداوی کرده است. مسوولان ریاست هلال احمر در هرات با بیان این مطلب می‎گویند در غرب کشور نیز نام بیش از یک هزار طفل مصاب به این بیماری ثبت این ریاست شده که از این میان تاکنون 180 تن آنان تداوی شده‎اند.

نویسنده: The Killid Group
13 سرطان 1395
چشم انتظار اطفال مبتلا به سوراخ قلب

جمعیت هلال احمر افغانستان که از 7 سال بدین‎سو روند تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب را در کشور آغاز نموده است، تاکنون از مجموع 9 هزار طفل مصاب به این بیماری، 4800 تن شان را تداوی کرده است. مسوولان ریاست هلال احمر در هرات با بیان این مطلب می‎گویند در غرب کشور نیز نام بیش از یک هزار طفل مصاب به این بیماری ثبت این ریاست شده که از این میان تاکنون 180 تن آنان تداوی شده‎اند. جمعیت هلال احمر افغانستان که از 7 سال بدین‎سو روند تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب را در کشور آغاز نموده است، تاکنون از مجموع 9 هزار طفل مصاب به این بیماری، 4800 تن شان را تداوی کرده است. مسوولان ریاست هلال احمر در هرات با بیان این مطلب می‎گویند: در غرب کشور نیز نام بیش از یک هزار طفل مصاب به این بیماری ثبت این ریاست شده که از این میان تاکنون 180 تن آنان تداوی شده‎اند.
نورالدین احمدی، مسوول عمومی ریاست هلال احمر حوزه غرب، می‎گوید: “هم اکنون روند تداوی اطفال مبتلا به سوراخ قلب جریان دارد.” وی می‎افزاید: از مجموع اطفالی که در حوزه غرب کشور تداوی شده‎اند، بین 80 تا 100 تن شان از ولایت هرات می‎باشند و حدود 400 تن دیگر نیز منتظر تداوی هستند. به گفته وی، جمعیت هلال احمر همه اطفال مبتلا به سوراخ قلب را که از سوی داکتران تأیید شده باشد، تداوی می‎کند.
بنا بر اظهارات احمدی، این نهاد ابتدا اطفالی را تداوی می‎کند که مریضی شان شدید باشد. وی همچنان می‎افزاید هزینه تداوی هر طفل در کشورهای هند و پاکستان، مبلغ 15 هزار دالر می‎شود و  تمامی این مصارف از طرف هلال احمر با کمک مردم پرداخت می‎شود.
گلاب‎الدین میری، مسوول ریاست هلال احمر  هرات، می‎افزاید اکثریت اطفال مبتلا به بیماری سوراخ قلب در خارج از کشور و تنها با کمک مردم از طریق خرید تکت ایثار تداوی می‎شوند.
هر چند گفته می‎شود شمار اطفال مبتلا به سوراخ قلب در کشور زیاد می‎باشد اما وزارت صحت عامه برای مهار این بیماری کدام برنامه‎ای ندارد. محمدآصف کبیر، رییس صحت عامه ولایت هرات، می‎گوید: “به دلیل کمبود بودجه در وزارت صحت عامه، این وزارت نمی‎تواند اطفال مبتلا به سوراخ قلب را تداوی کند.”
با این حال، محمدجلیل شکیب، یک تن از داکتران متخصص داخله اطفال در ولایت هرات، می‎گوید: “بیماری سوراخ قلب که به نام نقص ولادی قلب نیز یاد می‎گرددT یکی از بیماری‎هایی می‎باشد که تداوی آن به دلیل نبود وسایل پیشرفته طبی در کشور انجام نمی‎شود.” وی می‎افزاید: اکثریت اطفالی که مبتلا به این مریضی می‎شوند، مادران شان در هنگام حاملگی از دواهای نادرست استفاده می‎کنند. وی،کبودی، استفراغ و سینه و بغل مداوم در نزد اطفال را از علایم بارز بیماری سوراخ قلب عنوان می‎کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA