ads

پیوستن یک گروپ صد نفری به پروسه صلح در بادغیس

يكصد تن از مخالفین دولت در ولایت بادغیس روز دوشنبه به پروسه صلح پیوستند. به گزارش راديو كليد هرات، این افراد چاشت دوشنبه به سر گروهی هفت تن از قوماندانان برجسته شان از مربوطات ولسوالیهای قادس و مقر ولایت بادغیس از خشونت دست کشیده و سلاح شان را در ریاست امنیت ملی آن ولایت به زمین گذاشتند.

نویسنده: The Killid Group
27 سرطان 1391
پیوستن یک گروپ صد نفری به پروسه صلح در بادغیس

يكصد تن از مخالفین دولت در ولایت بادغیس روز دوشنبه به پروسه صلح پیوستند.

به گزارش راديو كليد هرات، این افراد چاشت دوشنبه به سر گروهی هفت تن از قوماندانان برجسته شان از مربوطات ولسوالیهای قادس و مقر ولایت بادغیس از خشونت دست کشیده و سلاح شان را در ریاست امنیت ملی آن ولایت به زمین گذاشتند.

حاجی شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس می گوید، ملا عبدالمجید، ملامحمد غوث،  ملا جلیل احمد، ملامیراعظم، ملااحمد، ملابهاالدین و ملانظیر قوماندانان این گروه صد نفری میباشند.

وی افزود افراد تسلیم شده 40 میل سلاح کلاشینکوف، 6 میل ماشیندار پی کا، 20 میل سلاح کمری و مقداری مهمات انفجاریه دست داشته خود را نیز به پروسه صلح تسلیم نمودند.

به گفته وي، افراد تسلیم شده در اکثریت نا امنیهای ولسوالیهای قادس و مقر ولایت بادغیس دست داشتند.

با این حال دو تن از قوماندانان مخالفین تسلیم شده، فراهم شدن زمینه کار و توزیع امان نامه را بزرگترین درخواست خود ازدولت عنوان نمودند.

آنان وعده سپردند تا در راستای تامین صلح در کشور شان تلاش خواهند کرد.

در جریان یک و نیم سال اخیر 1600 تن از مخالفین دولت در بادغیس در قالب 57 گروه از مربوطات ولایت بادغیس به پروسه صلح تسلیم شدند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA