ads

پیش کشیدن مشکل، مشکل را حل نمی‌کند

ناامنی و شرایط ناگوار موسمی باعث افزایش واقعات فلج اطفال در کشور گردیده است.

نویسنده: Atash
8 دلو 1398
پیش کشیدن مشکل، مشکل را حل نمی‌کند

ناامنی و شرایط ناگوار موسمی باعث افزایش واقعات فلج اطفال در کشور گردیده است.

در حالی‌ که سال جاری به دلیل جنگ و ناامنی بیش از دو میلیون طفل زیر سن پنج سال، از دریافت واکسین پولیو در این دوره از کمپاین که امروز آغاز شده و برای پنج روز دوام خواهد داشت، محروم می‌مانند.
ناامنی‌های دوامدار و ریزش پی‌هم برف و باران هم در گذشته و هم اکنون در نقاط مختلف کشور مانع بزرگ در برابر کمپاین تطبیق واکسین پولیو می‌باشد که دوام این وضعیت ممکن است واقعات فلج در میان اطفال را بیشتر سازد.
بعد از آن‌که مسوولان در حوزه‌ی غرب کشور از افزایش واقعات مثبت پولیو خبر دادند، امروز کمپاین پنج روزه‌ی تطبیق واکسین ضد پولیو در ۳۰ ولایت کشور آغاز گردید.
مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند، در این کمپاین که تا جمعه‌ی آینده دوام خواهد یافت، بیش از ۹ میلیون طفل زیر پنج‌سال، واکسین دریافت خواهند نمود.
اما راه حل چیست؟ آیا مسوولان می‌توانند پاسخ بدهند که چه راه‌هایی را برای از بین‌بردن پولیو در مناطق دوردست کشور که همیشه با مشکلات ناامنی و برف‌باری روبرو بوده، در نظر گرفته‌اند؟
برای برون‌رفت از این مشکل کلان، نیاز به یک طرح جامع با درنظرداشت شرایط موسمی تمام گوشه و کنار افغانستان با مدد جستن از سایر نهادهای موثر بر مساله، روی دست گرفته شود تا به این معضل خطرناک پایان بخشیده شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA