ads

پیشنهاد قطع کمک به پاکستان در کنگره امریکا

به دنبال اتهامات مبنی بر کمک پاکستان با سازمان های تروريستى و شبکهء حقانی، دو قانونگذار امريکا، قانون قطع کمک با پاکستان را به کانگرس کشور این کشور پیشنهاد کردند.

به دنبال اتهامات مبنی بر کمک پاکستان با سازمان های تروريستى و شبکهء حقانی، دو قانونگذار امريکا، قانون قطع کمک با پاکستان را به کانگرس کشور این کشور پیشنهاد کردند.

در صورت تایید این قانون از سوی کانگرس؛ کمک های امریکا تا زمانی به پاکستان قطع می شود که اين کشور علیه سازمان هاى تروريستى، به صورت جدی اقدام کند و وزارت امورخارجهء امریکا عدم حمایت، عدم مشوره دهی و قطع کمک پاکستان به شبکه هاى تروريستى و شبکهء حقانی را تایید کند.

این قانون، از سوی میخاییل مککال (Michael McCaul) عضو کانگرس امريکا به سایر اعضای گانگرس معرفی شده و خانم لینا روزلیتنن (Lleana Ros-Lehtinen ) رییس کمیتهء امور خارجی کانگرس، از آن حمایت کرده است.

این درحالیست که هیلری کلنتن وزیر امور خارجهء امریکا، روز پنجشنبه در خطاب به اعضای کانگرس، از ادامهء پیوند اردو و سازمان استخبارات پاکستان(ISI) با گروه هاى تروريستى، خبر داده است.

این قانون برای اقدامات لازم، به کمیتهء امور خارجی مجلس نمایندگان که خانم الینا روزلیتنن ریاست آنرا به عهده دارد، فرستاده شده است.

میخاییل مککال عضو کانگرس، در یک بیانیه گفته است که وزارت امور خارجه، در سال روان برای کمک با پاکستان در بخش های غیرنظامی و امنیتی، 4.2 میلیارد دالر در خواست نموده، که بخشی از آن به دسترس شبکهء حقانی که مسئول قتل صدها امریکایی و حملات انتحاری در افغانستان است، قرار می گيرد.

اين عضو کانگرس که رياست هیئت اعزامی کمیته امنیت داخلی به پاکستان، افغانستان و عراق را در ماه نوامبر سال گذشتهء ميلادى به عهده داشت، گفته است: “آصف علی زرداری، در ديدار با من تعهد سپرد که برای از بین بردن شبکهء “تروریستی” حقانی تلاش ميکند؛ اما من متقاعد نشدم که برای تعقیب هدف مذکور، وی بتواند بر ارتش خود کنترول داشته باشد.”

مککال همچنین گفته است که سعی کردم تا به رییس جمهور پاکستان واضح بسازم که کمکهای امریکا، در معرض خطر است.

براساس قانون پیشنهادی مکال، کمک های خارجی، در صورتى به دسترس پاکستان قرار خواهد گرفت که وزارت خارجهء امريکا تایید کند که پاکستان، از شبکهء حقانی حمایت نمیکند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA