ads

پیشرفت در کار حوزه نفتی آمو دریا

رییس اداره حوزه نفتی آمو دریا در وزارت معادن می گوید، در هشت ماه گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه در کار حوزه آمو دریا صورت گرفته است. به گزارش رادیو کلید کابل، ویس شیردل رییس این اداره به روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت اکتشاف حدود 15 کیلومتر درساحه انگوت ،  احداث 34 کیلو متر سرک ، استخدام مستقیم بیش از 400 تن از کارگران افغان توسط کمپنی چینائی ، ساخت وساز قرارگاه ها برای کارمندان

نویسنده: The Killid Group
16 سنبله 1391
پیشرفت در کار حوزه نفتی آمو دریا

رییس اداره حوزه نفتی آمو دریا در وزارت معادن می گوید، در هشت ماه گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه در کار حوزه آمو دریا صورت گرفته است.

به گزارش رادیو کلید کابل، ویس شیردل رییس این اداره به روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت اکتشاف حدود 15 کیلومتر درساحه انگوت ،  احداث 34 کیلو متر سرک ، استخدام مستقیم بیش از 400 تن از کارگران افغان توسط کمپنی چینائی ، ساخت وساز قرارگاه ها برای کارمندان وکارگران این حوزه از جمله پیشرفت هایی  است که پس از عقد قرارداد توسط کمپنی چینائی در ساحه حوزه نفتی آمو دریا صورت گرفته است.

به گفته آقای شیر دل مطابق قرار داد عقد شده برعلاوه 15 درصد حق الامتیاز از آغاز استخراج، حکومت افغانستان پس از تکمیل شدن مصارف کمپنی چینائی 70 در صد از عاید بدست آمده را به دست خواهد آورد.

وی درمورد آغاز کار عملی استخراج نفت دراین حوزه می گوید مطابق قرارداد کمپنی مکلف شده است که تا پایان سال 2012 میلادی 150 هزار بیرل تیل را استخراج نماید.

قرارداد حوزه نفتی آمو دریا که شامل ولایت ها سرپل ،  جوزجان وفاریاب می شود به مدت 25 سال از سوی حکومت افغانستان به کمپنی ملی پطرولیم چین در ماه جدی سال 1390 عقد گردید ومطابق سروی های انجام شده از سوی کمپنی قراردادی مقدار تیل در این حوزه به 250 ملیون بیرل تیل تخمین شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA