ads

پوليس پكتيا از كمبودي تجهيزات شكايت دارد

مقام‌هاي پوليس سرحدي و پوليس ملي و هم‌چنان پوليس محلي مستقر در پكتيا گفته‌اند كه براي مقابله با مخالفان مسلح و نگهداري از امنيت مرز ديورند به تجهيزات بيشتري نياز دارند.

نویسنده: The Killid Group
3 حوت 1394
پوليس پكتيا از كمبودي تجهيزات شكايت دارد

مقام‌هاي پوليس سرحدي و پوليس ملي و هم‌چنان پوليس محلي مستقر در پكتيا گفته‌اند كه براي مقابله با مخالفان مسلح و نگهداري از امنيت مرز ديورند به تجهيزات بيشتري نياز دارند.
به گفته‌ي آنان سلاح سبك دست‌داشته‌ي شان جوابگوي نيازمندي‌ها نبوده و بايد حكومت مركزي دراين مورد توجه كند. اين درحالي است كه مقام‌هاي محلي اين ولايت و باشندگان پكتيا نقش اين نيروها، از جمله پوليس محلي، را در تامين امنيت برجسته دانسته‌اند.
كمبودي تجهيزات نظامي در اين ولايت از طرف شوراي ولايتي پكتيا نيز تاييد شده است. جنت خان ځمکنی، منشي به تعقيب ديدن از پوسته‌هاي نظامي به خبرنگاران گفته كه پوليس سرحدي، پوليس محلي و پوليس ملي نيازمندي زيادي به سلاح و تجهيزات سنگين دارند.
وي در اين ارتباط گفت:«پوليس سرحدي صرف با راكت و پيكا مجهز است. همين قسم، پوليس محلي كه در امتداد مرز هستند، به سلاح سنگين نياز دارد. پوليس ملي هم كه حفاظت از مرز را به عهده دارد به كمبودي سلاح سنگين روبرو است. همين طور، ما كمبودي سلاح سبك را حس كرديم و پوليس نيز از اين كمبودي به ما گفت.» پكتيا به عنوان ولايت مرزي درمنطقه‌ي پاراچنار با پاكستان 42 كيلومتر مرز دارد.
درهمين حال، يك پوليس محلي در ولسوالي دندپتان اين ولايت به شرط پنهان ماندن نامش به كليد گفته آنان از مرز و قراء‌ آن جا محافظت مي‌كنند؛ اما مقام‌ها به فكر تجهيز آنان نيستند.
وي گفته كه بارها از مقام‌ها خواسته تا به اين مشكل رسيدگي كنند؛ ولي وي خود، تاكنون، با يك قبضه سلاحِ ساده و سبك مي‌جنگد.
اين درحالي است كه قوماندان امنيه پكتيا با پذيرش كمبودي تجهيزات تعهد سپرده كه نيازمندي را به مقام‌هاي بالاسري در وزارت داخله گزارش مي‌دهد.
نيروهاي امنيتي در حالي از كمبود تجهيزات سنگين شكايت دارند كه طبق گزارش‌هاي ظاهرقدير معاون اول ولسي جرگه اخطار داده كه پاكستان درامتداد نوارمرزي ديورند دست به تحركاتي برده است.
با آن كه شهروندان پكتيا كارآيي پوليس محلي را در تامين امنيت تاييد كرده؛ اما، گزارش خبرنگار كليد از غزني حاكي از آن است كه عده‌اي از شهروندان ولسوالي اندر اين ولايت طي اعتراضي در مركز اين ولايت، خواستار از ميان بردن پوليس محلي در مناطق شان شدند. آنان گفته‌اند كه اين نيروها شبانه به خانه‌هاي شان يورش برده و از آن‌ها درخواست پول دارند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA