ads

 پهلوهای پنهان ترور جمال خاشقچی افشا شد

روزنامه دیلی صباح ترکیه، متن مکالمات و فایل صوتی سه تن از اعضای برجسته تیم ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در جریان عملیات ترور را با استناد به کتابی منتشر ساخت.

نویسنده: Abdul Malik Atash
9 جدی 1397
 پهلوهای پنهان ترور جمال خاشقچی افشا شد

روزنامه دیلی صباح ترکیه، متن مکالمات و فایل صوتی سه تن از اعضای برجسته تیم ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در جریان عملیات ترور را با استناد به کتابی منتشر ساخت.

این روزنامه نوشته است که سه روزنامه ‌نگار کتابی را با عنوان “وحشی‌گری دیپلماسی، اسراری سیاه از قتل خاشقجی” تالیف کرده‌اند که در این باره با دوست جمال خاشقجی که یک مخالف سعودی مقیم کاناداست نیز صحبت کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه دیلی صباح، عمر عبدالعزیز دوست خاشقجی اشاره می‌کند که علت قتل خاشقجی شاید نیت او برای ایجاد اردوی سایبری علیه محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی بوده است.

عبدالعزیز به این سه روزنامه‌نگار گفته است، خاشقجی با او یک کار مشترک برای راه اندازی حملات سایبری را شروع کرده بود.

به گفته عبدالعزیز، خاشقجی شخصا روی این پروژه ۵۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کرده و وعده داده بود سرمایه‌گذارانی از بین مخالفان سعودی را برای این پروژه پیدا کند.

روزنامه دیلی صباح در ادامه به جزئیات نوار صوتی می‌پردازد که مربوط به مذاکرات بین رهبر تیم ترور یعنی ماهر المطرب، صلاح‌ الطبیقی عضو گارد سلطنتی سعودی و ثائر الحربی است. آنها یک ساعت قبل از رسیدن خاشقجی به قنسولگری عربستان در استانبول در حال بحث با یکدیگر هستند و می‌گویند، دو راه پیش روی او می‌گذارند یا او را به ریاض بفرستند یا در صورت مخالفت او را بکشند.

این روزنامه به المطرب اشاره می‌کند که در این فایل صوتی می‌گوید: “می‌دانم چگونه او را شکنجه کنم” و در حال گوش دادن موسیقی و نوشیدن قهوه اجزای بدن خاشقجی را قطعه قطعه می‌کند.

بر اساس جزییات منتشر شده از سوی روزنامه دیلی صباح، المطرب می‌گوید، “تاکنون با بدن گرم برخورد نداشته اما می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد. او هم چنان ادامه می‌دهد: “معمولا وقتی اجساد را توته می‌کنم گوشکی می‌گذارم و موسیقی گوش می‌دهم و در عین حال قهوه هم می‌نوشم”.

به نوشته این روزنامه، خاشقجی زمانی که پیشنهاد فرستادن به ریاض را شنید با آن مخالفت کرد، بعد از آن المطرب به او گفت، در صورت همکاری بخشیده خواهد شد و از خاشقجی می‌خواهد برای پسرش،‌ صلاح که در ریاض است پیامی فرستاده و بگوید در استانبول است و حالش خوب است تا هرگونه شک در مورد ترور او برطرف شود.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای خاشقجی برای پنج دقیقه مقاومت می‌کند اما از سوی تیم ترور به گونه فجیعانه به قتل می رسد.

برخلاف اینکه عربستان سعودی از بازداشت اعضای تیم ترور جمال خاشقچی خبر داده بود؛ اما این کتاب جزئیاتی بر خلاف این را منتشر کرده است. یک منبع که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه دیلی صباح گفته، الطبیقی یکی از اعصای تیم ترور خاشقچی در حال حاضر در جده در کنار خانواده‌اش است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA