ads

پمپئو به برگزاری نشست بین الافغانی تاکید نموده است

وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه ی گفته است که مایک پمپئو در صحبت با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، از لغو نشست قطر ابراز ناراحتی کرده و تاکید نموده است که هر چه زودتر یک گفتگوی جامع بین الافغانی شکل گیرد

نویسنده: Abdul Malik Atash
2 ثور 1398
پمپئو به برگزاری نشست بین الافغانی تاکید نموده است

وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه ی گفته است که مایک پمپئو در صحبت با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، از لغو نشست قطر ابراز ناراحتی کرده و تاکید نموده است که هر چه زودتر یک گفتگوی جامع بین الافغانی شکل گیرد.
در اعلامیه وزارت خارجه امریکا  آمده است که آقای پمپئو حملات بهاری گروه طالبان را محکوم نموده و هم چنان گفته است که ایالات متحده تا حاصل شدن یک توافق نهایی صلح در افغانستان، با این کشور همکار خواهد بود.
این در حالی است که نشست بین الافغانی که قرار بود بتاریخ 20 و 21 مارچ میان سیاسیون افغان ونمایندگان طالبان در قطر برگزار گردد، بدلایلی نا مشخص لغو شد و حکومت افغانستان لغو این نشست را از سوی قطر اعلام نموده و آنرا بی احترامی به مردم این کشور دانست.
از سوی هم داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت در نشست امروز (دوشنبه) کابینه، بیان داشت که نشست قطر بدلیل سوء مدیریت برگزار نشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA