ads

ونزویلا برای مذاکره با دولت امریکا اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه ونزویلا در سازمان ملل ضرب الاجل اتحادیه اروپا را برای برگزاری انتخابات دوباره در این کشور رد نموده و گفت که هیچ نمی تواند برای این کشور مهلت تعیین کند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
7 دلو 1397
ونزویلا برای مذاکره با دولت امریکا اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه ونزویلا در سازمان ملل،ضرب الاجل اتحادیه اروپا را برای برگزاری انتخابات دوباره در این کشور رد نموده و گفت که هیچ کشوری نمی تواند برای ونزویلا مهلت تعیین کند.
خورخه آریزا،‌ وزیر خارجه ونزوئلا در جلسه شورای امنیت در مورد مداخلات کشور های اروپایی در این کشور واکنش نشان داده و گفت که دولت کاراکاس همچنان برای مذاکره با دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا آماده بوده و هست.
آریزا هم چنان افزود :”هیچ کس نمی‌تواند برای ما مهلت تعیین کند و به ما بگوید باید درخواست انتخابات جدید را بدهیم یا نه. شما چه کسی هستید که به دولت ما که دارای حاکمیت است، هشدار می‌دهید؟”.
پیشتر آلمان، فرانسه و اسپانیا ضرب‌الاجل هشت روزه‌ای را برای برگزاری انتخابات در ونزوئلا تعیین کرده و هشدار داده بودند در غیر این صورت رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت خواهند شناخت.
وی خاطرنشان کرد، امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه باید به جای مداخله در امور داخلی ونزوئلا بحران جلیقه زردهای کشورش را حل کند.
وی خطاب به دولت آمریکا گفت، قدرت خود را علیه مشروعیت یک دولت به کار می‌گیرد اما باید اکنون همین‌جا دست از این کار بردارد.
وزیر خارجه ونزوئلا هم چنان اقدام خوآن گوآیدو رییس پارلمان این کشور را محکوم نموده و علاوه نمود :”یک نفر بندی در منشور سازمان ملل را به من نشان دهد که در آن اجازه داده شده هر فردی خود ش را رئیس‌جمهوری بخواند؟”.
پس از آنکه دولت ترامپ، ریاست جمهوری موقت خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا را به رسمیت شناخت. نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این اقدام دولت ترامپ به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت داد خاک این کشور را ترک کنند. امریکا اما اعلام کرد که ایالات متحده دیپلومات هایش را از کاراکاس بیرون نمی کند وحکومت نیکلاس مادورو صلاحیت و مشروعیت ندارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA