ads

ولسوال شيندند: منورشاه بهادري در ناامني هاي شيندند دست دارد

شيندند يكي از ولسوالي هاي كليدي ولايت هرات و در 126 كيلومتري شهر هرات موقعيت دارد، ولسوالی که هرزگاهی مورد حملات گروهی مخالفان مسلح حکومت قرار می گیرد.

نویسنده: The Killid Group
23 ثور 1394
ولسوال شيندند: منورشاه بهادري در ناامني هاي شيندند دست دارد

شيندند يكي از ولسوالي هاي كليدي ولايت هرات و در 126 كيلومتري شهر هرات موقعيت دارد، ولسوالی که هرزگاهی مورد حملات گروهی مخالفان مسلح حکومت قرار می گیرد.
حمله مسلحانه گروه هاي مخالف دولت، تهديدات امنيتي، خشونت، ترور، پخش اخطار نامه باعث تشديد ناامني هاي اخير در ولسوالي شيندند هرات شده است.
در چند روز اخير دكان هاي بازار ولسوالي شيندند به دليل تهديدات امنيتي مسدود و پس از آن نيز گروهي از مخالفان دولت به بازار اين ولسوالي حمله كرده و بعد از ساعت ها درگیری، طالبان به عقب رانده شدند.
فرامرز سمندر، ولسوال شيندند ولايت هرات “منورشاه بهادري” يكي از اعضاي ولسي جرگه را متهم به ناامني هاي شيندند مي كند.
ولسوال شيندند تاكيد دارد كه اين عضو ولسي جرگه براي حفظ منافع شخصي اش و رسيدن به اهدافش با گروه هاي مخالف دولت همكاري مي نمايد و در تلاش ناامن ساختن اين ولسوالي است.
خواستيم تا در اين مورد ديدگاه منور شاه بهادري را باخود داشته باشيم، اما با تماس هاي مكرر، تيلفون وي خاموش بود.
اما غلام فاروق مجروح، يكي از اعضاي ولسي جرگه مي گويد كه آقاي بهادري در خارج از كشور به سر مي برد.
آقاي مجروع، اتهامات عليه منورشاه بهادري مبني بر دست داشتن در ناامني هاي ولسوالي شيندند را رد مي كند.
وي اهميت استراتژيك شيندند و هم مرز بودن اين ولسوالي را با ولايت هاي ناامني كشور را از جمله عوامل  ناامني ولسوالي شيندند هرات عنوان مي كند.
ولسوال شيندند در تماس تيلفوني به كليد گفت: در پي حمله مخالفان دولت بر بازار این ولسوالي، نيروهاي امنيتي با آنها در گير شدند كه پس از آن طالبان به عقب رانده شدند.
وي مي افزايد كه در اين درگيري 9 تن از مخالفان دولت كشته و بيش از 50 تن ديگر آنها زخمي و3 تن از نيروهاي امنیتی نيز زخمي شدند.
ولسوال شيندند تصريح كرد: در نتيجه اين در گيري يك تن از افراد مكلي كشته و3 تن ديگر آنان نيز زخمي گرديدند.
در چند سال اخیر شکایات زیادی از سوی باشندگان شيندند به خاطر افزایش ناامنی ها در این ولسوالي صورت گرفته، ولی تاکنون طرحی برای پایان بخشیدن به این وضعیت، به اجرا در نیامده است.
شماري از آگاهان سياسي در غرب كشور غفلت نيروهاي امنيتي، نبود برنامه منظم براي تامين امنيت و كمبود نيروهاي امنيتي از جمله عوامل افزايش بدامني در ولسوالي شيندند می دانند.
غلام حسن مجروح، يك تن از آگاهان سياسي در هرات وضعيت امنيتي ولسوالي شيندند را نگران كننده خوانده، گفت: در صورتی که دولت اقدامات اساسی بخاطر بهبود امنیت این ولسوالی انجام ندهد، اثرات آن به مرکز شهر هرات نیز سرایت خواهد کرد.
تور محمد ظريفي، عضو پيشين شوراي ولايتي هرات كه باشنده ولسوالي شيندند مي باشد، ضمن ابراز نگرانی از بدامني هاي اخير در اين ولسوالي، معتقد است كه بي تفاوتي نیروهای امنیتی به ویژه پوليس در برابر حملات تروريستي موجب سلب اعتماد مردم نسبت به اين نيروها شده است.
این در حالیست که طالبان درسال گذشته هجری شمسی چندین بار به بازار ولسوالی شیندند حمله نمودند.
ولسوالی شيندند با بیش از 800 هزار نفوس، داراي مساحتي نزدیک بر 8420 كيلومتر مربع مي باشد و همچنان به ولايت فراه و برخي ولسوالي هاي هرات و همچنان كشور ايران نيز همسرحد است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA