ads

ولسوالی اومنه پکتیا بدست طالبان مسلح سقوط کرد

ولسوالی اومنه ولایت پکتیکا پس از پنج روز نبرد شدید، شب گذشته بدست طالبان مسلح سقوط کرد.
یک منبع امنيتى ولسوالى اومنه که نمی‌خواهد نام‌اش در خبر گرفته شود، به کلید می‌گوید: “طالبان مسلح اين ولسوالى را از پنچ روز به اینسو محاصره کرده بودند

نویسنده: zekria
14 سنبله 1395
ولسوالی اومنه پکتیا بدست طالبان مسلح سقوط کرد

ولسوالی اومنه ولایت پکتیکا پس از پنج روز نبرد شدید، شب گذشته بدست طالبان مسلح سقوط کرد.
یک منبع امنيتى ولسوالى اومنه که نمی‌خواهد نام‌اش در خبر گرفته شود، به کلید می‌گوید: “طالبان مسلح اين ولسوالى را از پنچ روز به اینسو محاصره کرده بودند.”
به گفته او، نیروهای امنیتی از این ولسوالی عقب نيشينى تاکتيکى نمودند و در حال حاضر کنترول اومنه بدست طالبان مسلح قرار دارد.
منبع، می‌افزاید: “طالبان مسلح در مسیر راه‌های موصلاتی این ولسوالی ماین جاسازی کرده‌اند و نیروهای امنیتی از راه فرعی مناطق تحت کنترول را ترک و به طالبان واگذار کردند.
با این حال، نعمت الله ببرى، عضو شوراى ولايتى پکتيکا، می‌گوید: در حال حاضر تماس ولسوالى با مرکز قطع گرديده و از سرنوشت ولسوالی خبری دقیق ندارند؛ اما شب گذشته میان نیروهای دولتی و طالبان جنگ شدید جریان داشت.
هم‌زمان با این، مالى خان يعقوبى، مسوول دفتر رسانه‌های والى پکتيکا، می‌گوید: “طالبان تنها يک پوستۀ ولسوالى اومنه را تصرف کرده اند.”
به گفته او، نيروهاى کمکى به منطقه رسيده و اين پوسته را نيز به زودى از تصرف طالبان خارج خواهند کرد.
اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، با پخش خبرنامه‌ای، می‌گوید: این ولسوالی شب گذشته به گونه کامل به تصرف افراد مسلح این گروه در آمد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA