ads

وعده کاهش قیمت گاز از سوی وزارت تجارت

وزارت تجارت و صنايع، اعلام کرده است که تا دو روز آينده، قيمت گاز کاهش می یابد. به گفته وزیر تجارت، قیمت گاز به 55 افغانی در برابر هر کیلو خواهد رسید.

نویسنده: The Killid Group
23 عقرب 1390
وعده کاهش قیمت گاز از سوی وزارت تجارت

وزارت تجارت و صنايع، اعلام کرده است که تا دو روز آينده، قيمت گاز کاهش می یابد.

به گفته وزیر تجارت، قیمت گاز به 55 افغانی در برابر هر کیلو خواهد رسید.

انوار الحق “احدى” وزير تجارت و صنايع  در نشست خبرى روز یکشنبه علت بالارفتن قيمت گاز مايع را افزايش 13 درصدى گاز در بازار هاى بين المللى خواند.

وی گفت که پیش از این یک تن گاز در بازار مشهور ترکمن باشى ترکمنستان به 720 دالر بفروش مي رسيد؛ اما حالا به 830 دالر رسيده است .

وی گفت که تاجران در ده روز گذشته؛ در بندر حيرتان ولايت بلخ نيز قيمت ها را بالا برده بودند که بعد از صحبت هاى اين وزارت با شرکت هاى وارد کننده، قرار است تادو روز آينده، گاز در بازار هاى کشور کیلوی 55 افغانى عرضه گردد .

احدی گفت که گاز قبلا در غرفه هاى دولتى شهر کابل به 46 افغانى بفروش مي رسيد؛ اما دو روز بعد فى کيلوگاز در اين غرفه ها به 50 افغانى عرضه خواهد شد.

وی همچنین گفت که این وزارت، يک ماه بعد دوباره در مورد قيمت هاى داده شده تجديد نظر مي کند و در صورتيکه قيمت هاى جهانى کاهش يابد، از قيمت گاز در بازار هاى افغانستان نيز کاسته مي شود .

وزیر تجارت در حالی از کاهش قیمت گاز خبر می دهد که اخیرا قیمت گاز در بازار افزایش یافته و به   90 تا 100 افغانى رسیده است.

اين وضعيت، باعث نگرانى و انتقاد مردم از دولت شده و آنها مي گويند که دولت بايد هر چه زود تر قيمت گاز را پايين آورده و آنرا به شکل ثابت نگهدارد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA