ads

وعده سران به صلح تا شش ماه دیگر

حامدکرزی رییس جمهور  افغانستان و آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان گفته‌اند که تلاش خواهند کرد ظرف شش ماه آینده به یک توافق صلح در افغانستان دست پیدا کنند. این وعده از سوی دو رییس جمهور پس از گفتگوهای سه جانبه رهبران افغانستان، پاکستان و بریتانیا در لندن اعلام شده است.

نویسنده: The Killid Group
17 دلو 1391
وعده سران به صلح تا شش ماه دیگر

حامدکرزی رییس جمهور  افغانستان و آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان گفته‌اند که تلاش خواهند کرد ظرف شش ماه آینده به یک توافق صلح در افغانستان دست پیدا کنند.

این وعده از سوی دو رییس جمهور پس از گفتگوهای سه جانبه رهبران افغانستان، پاکستان و بریتانیا در لندن اعلام شده است.

روسای جمهور افغانستان و پاکستان و دیوید کامرون روز دوشنبه در محل اقامت کامرون در شمال لندن با هم گفتگو کرده اند.

دیویدکامرون، صدر اعظم بریتانیا گفته است که حامدکرزی و آصف علی زرداری در گفتگوهای مربوط به تامین صلح در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان به سطحی بیسابقه از همکاری دست یافته‌اند.

آنها همچنین از گشایش دفتر طالبان در قطر برای پیشبرد مذاکرات حمایت کردند.

در یک بیانیه مشترک که از سوی دفتر صدر اعظم انگلستان منتشر شده، آمده است: “همه اطراف بر فوریت تامین صلح توافق کردند و متعهد شدند تا تمامی اقدامات لازم را برای دست یافتن به یک توافق صلح در شش ماه آینده انجام دهند.”

رییس جمهور کرزی بار دیگر از گروه طالبان خواست که در روند صلح شرکت کند تا به گفته او “همه بتوانند به ساختن آینده افغانستان کمک کنند.”

نشست لندن سومین دور این مذاکرات به شمار می رود و سه طرف پیش از این در کابل و نیویورک گفت‌وگوهای مشابهی داشته‌اند.

بررسی شیوه‌های تامین و حفظ امنیت در منطقه مرزی افغانستان و پاکستان و جلوگیری از آغاز دوباره فعالیت طالبان پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی، محورهای اصلی این مذاکرات سه‌جانبه اعلام شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA