ads

“ورزش برای ما سبب بیماری می‎شود”

” ورزش مایۀ سلامتی انسان است اما برای ما ممکن است سبب بیماری شود.” این سخنان جعفر احمد احمدی، یکی از فوتبالران ولایت بلخ می باشد که از  نبود مکان‏های ورزشی و اساتید مسلکی شکایت دارد.

نویسنده: The Killid Group
14 ثور 1390
“ورزش برای ما سبب بیماری می‎شود”

” ورزش مایۀ سلامتی انسان است اما برای ما ممکن است سبب بیماری شود.”

این سخنان جعفر احمد احمدی، یکی از فوتبالران ولایت بلخ می باشد که از  نبود مکان‏های ورزشی و اساتید مسلکی شکایت دارد.

جعفراحمد می‏گوید:” روزانه او و دوستانش در میدان خاکی به بازی مصروف اند و بعد ازاین که فصل گرما فرا می‏رسد مشکلات آنان بیشتر خواهد شد.”

وی ازاین که ادامۀ این گونه ورزش به سلامتی شان ضرر می رساند به شدت نگران است.

عبید الله یکی از ورزشکاران فوتبال در بلخ است. وی نیز نبود میدان‌های ورزشی را اساسی ترین مشکل دانسته، می‏افزاید:” از خانه با شوق وعلاقه مندی می آیم اما وقتی می بینم که میدان برای تمرین آماده نیست بسیار ناراحت می شوم.”

روکی سرخوش، رییس فدراسیون فوتبال بلخ نبود مکان مناسب برای ورزشکاران بلخ را می پذیرد:” این رشته در حال سقوط بود اما تعدادی از استادان و بازیکنان با هزینۀ شخصی و زحمات فزیکی اقدام به ساختن میدان خاکی در محل محبس سابقۀ مزار نمودند.”

وی علاوه می‎کند که بیش از 2500 تن از جوانان و نوجوانان در این ولایت مشغول آموزش و تمرین در رشتۀ فوتبال می باشند.

خالد اکبری، در رشتۀ فوتبال تمرین می کند. وی می‎گوید:” دو سال است که مشغول تمرین می باشم اما در این دوسال تیم ما از طرف هیچ نهاد مسئولی تشویق نشده است.”

حکمت الله، از عدم پیشرفت ورزش فوتبال در بلخ  نگران است. به باور وی اساتید مسلکی  در رشته‎های ورزشی وجود ندارند واگر هم باشند تعداد شان انگشت شماراند.

محمد صابر، کسی است که 14 سال در رشتۀ فوتبال فعالیت نموده است:” اساتید مسلکی و مجرب وجود دارند اما مشکلات اقتصادی و کم توجهی مقامات سبب گردیده تا این افراد به کارهای دیگر مصروف گردند.”

وی با اشاره به چمن کاری استدیوم سینا می‎گوید که با گذشت سه سال از شروع کار این استدیوم  هنوز هم کارش درست پیش نرفته است.

اما محمد ابراهیم عثمانی، رییس کمیتۀ المپیک بلخ وجود اساتید مسلکی را برای رشد ورزش ضروری وحیاتی دانسته می‎گوید:” در بلخ مانند سایر ولایت‌های کشور اساتید مسلکی در رشته‌های مختلف  ورزشی وجود ندارند.”

وی می افزاید که ورزش باید به صورت حرفه‌ای و فنی تدریس شود.

وی هم چنان از تهداب گذاری استدیوم ورزشی به گنجایش 18 هزار نفرتماشاچی در ساحۀ پارک امیری شهر مزار سخن می زند.

گفته می شود این استدیوم به هزینۀ نزدیک به 2 ملیون دالر امریکایی از هزینۀ کمیتۀ ملی المپیک ساخته خواهد شد و قرار است تا 18 ماه آینده به بهره برداری برسد.

عثمانی، خوشبین است که با احداث این استدیوم مشکل مکان ورزشی در بلخ رفع گردد.

باید خاطر نشان ساخت که همه ساله به مناسبت جشن سال نو خورشیدی مسابقات ورزشی در بلخ آغاز می گردد. به گفتۀ رییس کمیتۀ المپیک امسال هم این مسابقات در رشته‌های مختلف آغاز گردیده و تا اوایل ماه ثور ادامه داشت.

این مسابقات شامل پهلوانی، بزکشی، فوتبال، تینس روی میز و سایر بخش‌های ورزشی می‌باشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA