ads

هشت گروه کاری در نشست قطر روی کدام موضوعات بحث می کنند؟

گروه طالبان به فهرست طولانی اشتراک کنندگان نشست قطر واکنش نشان داده و گفته اند که آنان به همه افراد درج شده در لست اجازه شرکت در نشست را نخواهند داد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
28 حمل 1398
هشت گروه کاری در نشست قطر روی کدام موضوعات بحث می کنند؟
بلبلب

در حالیکه حکومت افغانستان لست 250 تن را برای اشتراک در نشست روز سه شنبه در قطر، منتشر نمود؛ اما گروه طالبان در واکنش به این فهرست با نشر اعلامیه گفته اند” شخصیت های محدود سیاسی و بزرگان قومی در لیست نهایی وجود دارد که تنها آن ها در نشست قطر  اشتراک می کنند “.

ارگ ریاست جمهوری می گوید رهبران حکومت وحدت ملی وشماری از شخصیت های سیاسی به روز چهار شنبه طی نشست با اعضای اشتراک کننده نشست قطر در پیوند به اهمیت پروسه صلح و نماینده گی با عزت از دولت و ملت افغانستان بحث کردند.

بر بنیاد گزارش ها، اعضای اشتراک کننده نشست دوحه قطر در گروپ های مختلف کاری  روی موضوعات تعریف دولت افغانستان  و گروه طالبان از اسلام، آزادی بیان، حقوق زنان، چگونگی انتخابات و انتقال قدرت، تاثیرات منفی جنگ بر اقتصاد، چگونگی قوه قضائیه، مقننه و اجرائیه بحث خواهند کرد.

با این حال، کار شناسان سیاسی به این باوراند که اشتراک کننده های نشست دوحه قطر به دلیل تعدد اعضا، کنترول و اظهار نظر واحد نخواهند داشت.

محمدعلی جعفری، کارشناس سیاسی می‌گوید  حکومت افغانستان نتوانسته است تا یک اجماع واحد در داخل کشور به وجود آورده و وارد گفتکوهای صلح با گروه طالبان شود.

از سوی هم عادل شاه قریشی، کار شناس سیاسی می‌گوید از آغاز گفتگوهای صلح حکومت افغانستان بی برنامه عمل کرده است و اشتراک کننده های نشست قطر بدون هماهنگی انتخاب شدند.

قرار است نشست قطر در مورد صلح افغانستان بتاریخ 30 حمل برگزار و اعضای اشتراک کننده این نشست در گروپ های مختلف با مدیریت دولت افغانستان بحث خواهند کرد و پس از شریک ساختن بحث ها، در نشست عمومی بتاریخ اول ثور اعلامیه مشترک از سوی نماینده های دولت و طالبان اعلام خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA