ads

واکنش سناتوران امریکایی در برابر خروج نظامیان این کشور از افغانستان

شماری از سناتوران امریکایی در پیوند به تصمیم اخیر حکومت دونالد ترامپ مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان واکنش نشان داده و این تصمیم را عجولانه خوانده اند. لیندسی گراهام یکی از سناتوران جمهوری خواه در واکنش به این تصمیم حکومت دونالد ترامپ گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان، به تنهایی قادر به […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
2 جدی 1397
واکنش سناتوران امریکایی در برابر خروج نظامیان این کشور از افغانستان

شماری از سناتوران امریکایی در پیوند به تصمیم اخیر حکومت دونالد ترامپ مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان واکنش نشان داده و این تصمیم را عجولانه خوانده اند.
لیندسی گراهام یکی از سناتوران جمهوری خواه در واکنش به این تصمیم حکومت دونالد ترامپ گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان، به تنهایی قادر به مبارزه با طالبان و داعش نیستند و کاهش حمایت امریکا از این نیروها، احتمال هدر رفتن دستاوردهای سال‌های اخیر را تقویت خواهد کرد.
به گفته آقای گراهام با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، احتمال حملاتی شبیه حمله 11 سپتامبر افزایش خواهد یافت.
در عین حال مقامات افغان می گویند که کاهش حضور نظامی امریکا در این کشور، تاثیری بر امنیت افغانستان نخواهد داشت.
در همین حال همزمان با این تصمیم حکومت امریکا، جیمز متیس وزیر دفاع آن کشور که از حامیان حضور نیروهای امریکایی در افغانستان خوانده می شد، نیز از مقامش کناره گیری نمود.
گفتنی است که این تصمیم حکومت امریکا، مورد استقبال گروه طالبان قرار گرفته است و این گروه گفته است که این تصمیم نشان دهنده پیروزی آنان در جنگ افغانستان است.
حکومت امریکا درحالی تصمیم خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام میدارد که هفته قبل زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، سه بار با نمایندگان گروه طالبان در شهر ابوظبی دیدار نموده و در مورد پیوستن این گروه به روند صلح، مذاکره انجام داد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA