ads

واکنش‌ها به کشته شدن منسوبان پولیس محلی در جلریز

كشته شدن چندین تن از منسوبان پوليس محلي در ولايت ميدان وردك توسط مخالفان مسلح، حكايت از  رازها و يك سري صحبت هاي پشت پرده دارد. گزارش‌ها ميرسانند كه نيروهاي پوليس محلي با وجود بیش تر از 70 ساعت جنگ با مخالفين مسلح و تقاضاي كمك از نيروهاي حمايتی امنيتي كه در كمتر از صد متري شان قرار داشتند، تا زمان مرگ كسي به کمک شان نرسيده است. منسوبان پولیس محلی پس از تمام كردن مهمات به دست مخالفين اسیر شده و به شكل بي رحمانه‌ای به قتل رسيده اند. 

نویسنده: The Killid Group
15 سرطان 1394
واکنش‌ها به کشته شدن منسوبان پولیس محلی در جلریز

كشته شدن چندین تن از منسوبان پوليس محلي در ولايت ميدان وردك توسط مخالفان مسلح، حكايت از  رازها و يك سري صحبت هاي پشت پرده دارد.
گزارش‌ها ميرسانند كه نيروهاي پوليس محلي با وجود بیش تر از 70 ساعت جنگ با مخالفين مسلح و تقاضاي كمك از نيروهاي حمايتی امنيتي كه در كمتر از صد متري شان قرار داشتند، تا زمان مرگ كسي به کمک شان نرسيده است. منسوبان پولیس محلی پس از تمام كردن مهمات به دست مخالفين اسیر شده و به شكل بي رحمانه‌ای به قتل رسيده اند. 
اين گونه گزارش‌ها و انتقادهاي تند نهادهاي مختلف در داخل و بيرون از حكومت، سبب شد تا شوراي امنيت ملي و وزارت امور داخله كمسيون‌هاي جداگانه‌اي را به خاطر روشن شدن اين رويداد توظيف نمايند.
اما پيش از روشن شدن اصل قضيه توسط اين كمسيون‌ها، عبدالله عبدالله، رييس اجراييه حكومت وحدت ملي بدون نام بردن از مقام يا فردي، مي‌گويد كه در رويداد ولسوالي جلريز ميدان وردك غفلت و سهل انگاري صورت گرفته و كساني كه در اين رويداد غفلت وظیفوی كرده اند، مورد پيگرد قرار خواهند گرفت. 
كشته شدن سربازان پوليس محلي در ولسوالي جلريز ولايت ميدان وردك از چند روز به اين سو واكنش هاي زيادي را به دنبال داشته است.
در اينجا نيز شماري از اعضاي حزب همبستگي افغانستان با سردادن شعارهاي دادخواهانه، مسوولان رده اول حكومت را متهم به بي توجهي به سرنوشت نيروهاي امنيتي مي‌کنند.
شماري از سران حكومت وحدت ملي به شمول رييس جمهور كشته شدن سربازان پوليس محلي را جنايت جنگي خوانده و آن‌را به شدت محكوم می‌کنند، از سوي هم سرور دانش، معاون دوم رياست جمهوري و محمد محقق،  معاون دوم رياست اجراييه  به روز شنبه در مراسم تحويل دهي اجساد سربازان به خانواده‌هاي شان، مسوولين نيروهاي امنيتي را سخت انتقاد نمودند، اما  سيلي غفار، سخنگوي حزب همبستگي افغانستان مي‌گويد: سران حكومت وحدت ملي با بروز هر حادثه‌ای بالاي اجساد نيروهاي امنيتي ظاهر شده، اشك تمساح ريخته و هر يك به نوبه خود مي‌خواهند از آن سود جویی سیاسی کنند. 
هنوز كه پهلوهايی از چگونگي  حادثه جلريز ولايت ميدان وردك روشن نشده و حكومت افغانستان كمسيون‌هايی را براي وضاحت اين رويداد موظف نموده اند، اما شهروندان كشور به نتايج كار اين كمسيون‌ها بي باور بوده و مي‌گويند كه ايجاد كمسيون‌هاي حقيقت ياب تنها جنبه نمایشی داشته و جز هدر دادن وقت چيزی بيش نيست.
گفتنيست كه شام روز پنجشنبه شماري از مخالفان مسلح در ولسوالي جلريز ولايت ميدان وردك بالاي پوسته هاي پوليس محلي حمله نمودند كه پس از ساعت‌ها جنگ، نيروهاي مخالف مسلح توانستند شماري از پوسته های نيروهاي امنيتي را تصرف نمايند و با تمام شدن مهمات نيروهاي پوليس محلي آنان را اسير و تير باران نمودند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA