ads

والی غزنی: دشمن توان حمله دوباره به شهر غزنی را ندارد

در حالی که بازار شایعات درباره حمله دوباره گروه طالبان به شهر غزنی کماکان گرم است، والی غزنی می‎گوید که دشمن (طالبان) توان حمله دوباره به این شهر را ندارد.

نویسنده: asir
10 سنبله 1397
والی غزنی: دشمن توان حمله دوباره به شهر غزنی را ندارد

در حالی که بازار شایعات درباره حمله دوباره گروه طالبان به شهر غزنی کماکان گرم است، والی غزنی می‎گوید که دشمن (طالبان) توان حمله دوباره به این شهر را ندارد.
صدها جنگجوی گروه طالبان سه هفته پیش (شب 18 اسد) به هدف تصرف شهر غزنی از چند جناح به این شهر حمله کردند و برای پنج روز متوالی در داخل و حومه‎های شهر با نیروهای دولتی به درگیری پرداختند.
در این حمله صدها نفر از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.
وحیدالله کلیم‎زی، والی غزنی، امروز شنبه/ 10 سنبله، پس از حدود دو هفته از عقب زدن حمله گروه طالبان به شهر غزنی، اعلام کرد که این گروه توان حمله دوباره به این شهر را ندارد.
او با بیان اینکه وضعیت در شهر غزنی به حالت عادی بازگشته است تأکید کرد که نیروهای دولتی به جنگجویان گروه طالبان مجال نخواهند داد تا نظم و امنیت در این شهر را دوباره مختل کنند.
براساس معلومات کلیم‎زی، نیروهای دولتی در جریان عملیات تصفیوی خود موفق شده‎اند تا چهل قریه را در مربوطات شهر غزنی از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی کنند.
والی غزنی همچنان می‎گوید که در دو هفته گذشته یک قرارگاه تازه و چند پوسته امنیتی در بخش غربی شهر غزنی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان ساخت که در کنار ادامه عملیات تصفیوی و تلاشی در امتداد راه‎های فرغی و عمومی منتهی به شهر غزنی، عملیات کشف و حنثاسازی ماین‎های جاسازی شده از سوی گروه طالبان در مسیر این راه‎ها نیز جریان دارد.
به گفته کلیم‎زی به موازات این عملیات، کار ایجاد کمربندهای امنیتی، تأسیسات نظامی و جابه‎جایی نیروهای دولتی در نقاط حاکم‎تر شهر غزنی نیز ادامه دارد.
او از ساکنان شهر غزنی خواست تا شایعاتی مبنی بر حمله دوباره گروه طالبان به این شهر را جدی نگیرند و با خاطر آرام به زندگی روزمره شان ادامه دهند.
غزنی یکی از ولایت‎های ناآرام در جنوب‎شرق کشور است.
وزارت دفاع ملی می‎گوید که گروه طالبان با حمله به مرکز این ولایت تصمیم داشت ولات غزنی را به پایگاه خود در جنوب کشور تبدیل کند.
براساس اعلام این وزارت، 21 شبکه تروریستی در حمله ماه اسد این گروه به شهر غزنی دست داشتند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA