ads

هشدار کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در مورد اعمال نفوذ در دوسیه‌های مجرمان

کمیسیون مستقل حقوق بشر هشدار داد كه افرادي تلاش دارند در راستای معافیت مجرماني نفوذ كنند.

نویسنده: The Killid Group
3 حوت 1394
هشدار کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در مورد اعمال نفوذ در دوسیه‌های مجرمان

کمیسیون مستقل حقوق بشر هشدار داد كه افرادي تلاش دارند در راستای معافیت مجرماني نفوذ كنند.
این نهاد با نشر خبرنامه‌ی از دستگیری ملاعبدالرحمن، یک تن از قوماندانان پيشين گروه طالبان توسط نیروهای امنیت ملی ولایت غور استقبال نموده؛ اما در مورد اعمال نفوذ افراد در دوسیه وي هشدار داده است.
مولوی عبدالرحمن كه اخيراً به داعش پيوست، روز جمعه از سوي امنيت ملي و پوليس ملي در ولايت غور دستگير شد. وي به قتل افراد ملکی در اين ولايت متهم است. گمانه‌هايي نيز هست كه اين فرمانده در چند عمل تروریستی، از جمله کشتار افراد ملکی در رمضان 1393 نيز دست داشته است. 
کمیسیون مستقل حقوق بشر ضمن تاكيد بر پیگیری جدی قضایای نقض حقوق بشر و دستگیری عاملان جرایم، از نهادهای عدلی و قضایی خواسته تا در رسيدگي به دوسيه‌هاي مجرمان جدي باشند.
هشدار اين كميسيون در زماني بيان مي‌شود كه قبلاً گزارش خبرنگاران كليد در هرات حاكي از آن بود كه عده‌اي از شهروندان حوزه غرب در مورد آزاد شدن افراد داراي جرايم سنگين به جاي افراد مستحق نگراني دارند. به گفته‌ي آنان فساداداری و ترجيح روابط بر ضوابط باعث شده‌ تا در برخی موارد، افرادی با جرایم سنگین به جاي زندانياني مستحق آزاد شوند. شهروندان حوزه غرب اين نكات را در واكنش به آزاد شدن عده‌اي از زندانيان بر اساس فرمان عفو رياست جمهوري به مناسبت عيدقربان و عيدفطر عنوان كرده بودند. گفته می‌شود شماری از قاچاقبران موادمخدر و افراد خيل در ناامني نيز به دلیل وابستگی به افراد بانفوذ و صاحب‌قدرت شامل فرمان عفو شده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA