ads

نیروهای بحری امریکا وارد پاكستان شدند

بر پايه خبرهاي تاييد شده از طرف دفتر سازمان ملل متحد در اسلام آباد، حداقل 1600 تن بر اثر سیل در پاكستان کشته شده و همچنين 7 ميليون تن به کمک های عاجل نیاز دارند.  

بر پايه خبرهاي تاييد شده از طرف دفتر سازمان ملل متحد در اسلام آباد، حداقل 1600 تن بر اثر سیل در پاكستان کشته شده و همچنين 7 ميليون تن به کمک های عاجل نیاز دارند.

در همین حال یک کشتی حامل نیروهای بحری پیاده امریکا و هیلکوپترها به هدف تقویت تلاش های کمک رسانی وارد مناطق سیلاب زدهء پاکستان شده است.

این کشتی موسوم به “یو اس اس پلی لیو” همراه با هیلکوپترها و یک هزار نیروی پیاده بحری به ساحل نزدیک به کراچی رسیده است.

ایالات متحده امریکا برای کمک عاجل با پاکستان 71 میلیون دالر تعهد کرده است.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجهء امریکا روز پنجشنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت، دو هیلکوپتر پیش از این به پاکستان رسیده اند.

با این وجود، حکومت پاکستان به خاطر کندی در روند کمک رسانی در داخل این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

این درحالیستکه آصف علی زرداری رییس جمهور پاکستان اولین دیدارش از قربانیان این سیل را دو روز پيش از شهرک سکهر انجام داد.

از سوی دیگر دولت پاکستان به دلیل كمك به سيل زدگان، تقریبا تمام مراسم سالگرد استقلال این کشور که قرار بود امروز شنبه برگزار شود را لغو کرده است.

سيل شديدى كه در مناطق مختلف پاكستان جارى شده، تاكنون زندگى 14 ميليون نفر را تحت الشعاع قرار داده و بدترين بحران انسانى را در اين كشور به وجود آورده است.

بان گى مون سرمنشي سازمان ملل قرار است امروز شنبه براى بازديد از مناطق سيل زده و نحوۀ امداد رسانى به سيل زدگان به پاكستان سفر كند.

سازمان ملل از جامعۀ جهانى درخواست كرده كه 460 ميليون دالر براى كمك به سيل زدگان پاكستاني جمع آورى كنند که تا كنون نسبت به پرداخت 150 ميليون دالر از اين مبلغ از سوي جامعه جهاني تعهد داده شده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA