ads

نگرانی دفتر معاونیت سازمان ملل از عدم مصوونیت غذایی در افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده که ۱۳٫۵ میلیون تن در افغانستان با عدم مصئونیت غذایی مواجه بوده و زندگی خیلی از آنان جز تقلایی برای زنده ماندن نیست. توبی لنزر معاون هیئت نمایندگی ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز چهارشنبه گفت که از میان این ۱۳.۵ میلیون تن‌،‌ بسیاری آن‌ها مجبورند که با یک وعده […]

نویسنده: Abdul Malik Atash
25 دلو 1397
نگرانی دفتر معاونیت سازمان ملل از عدم مصوونیت غذایی در افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده که ۱۳٫۵ میلیون تن در افغانستان با عدم مصئونیت غذایی مواجه بوده و زندگی خیلی از آنان جز تقلایی برای زنده ماندن نیست.
توبی لنزر معاون هیئت نمایندگی ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز چهارشنبه گفت که از میان این ۱۳.۵ میلیون تن‌،‌ بسیاری آن‌ها مجبورند که با یک وعده غذایی در شبانه روز گذاره کنند.
لنزر گفت که درجه بندی ملل متحد نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون تن شهروندان افغانستان در کتگوری سوم عدم مصئونیت غذایی به سر می‌برند و ۳.۶ میلیون تن دیگر در رده چهارم عدم مصئونیت غذایی قرار دارند که یک گام از قحطی فاصله دارد.
به گفته یوناما، سازمان جهانی غذا سال گذشته حدود5 اعشاریه 5 میلیون نیازمند را مورد حمایت قرار داد و امسال در نظر دارد به 4 اعشاریه 5 میلیون نفر دیگر کمک رسانی کند.
ملل متحد برای رسیدن به این هدف خواستار کمک ۶۱۲ میلیون دالری شده است. لنزر از کشورهای کمک دهنده خواست که به زودی کمک کنند.
معاون یوناما هم چنان هشدار داد که حتی اگر منازعه افغانستان در سال جاری به پایان برسد، چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه است، به زودی رفع نخواهد شد.
به گفته لنزر، حدود ۵۴ درصد جمعیت افغانستان در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA