ads

نخستین گفتمان ملی حکومتداری محلی در ولایت هرات برگزار شد

نخستین گفتمان حکومتداری محلی به هدف ایجاد روابط مستحکم میان حکومنت و نهاد های اکادمیک در ولایت هرات برگزار شد.

نویسنده: Abdul Malik Atash
25 ثور 1398
نخستین گفتمان ملی حکومتداری محلی در ولایت هرات برگزار شد

نخستین گفتمان حکومتداری محلی به هدف ایجاد روابط مستحکم میان حکومنت و نهاد های اکادمیک در ولایت هرات برگزار شد.

حامد کریمی رییس پالیسی و پلان اداره ارگان های محل می‌گوید که این گفتمان به منظور شکل گیری گفتگوهای سازنده و متداوم میان حکومت و نهادهای اکادمیک در راستای بهبود حکومت داری محلی راه اندازی شده است.

آقای کریمی بیان میدارد که قرار است این گفتمان در هشت زون کشور به منظور جمع آوری طرح های پیشنهادی مبنی بر حکوت داری خوب از سوی اداره های محلی و نهادهای اکادمیک برگزار شود.

به گفته وی بهترین طرح ها توسط هیات انتخاب و از جانب حکومت در بخش های مدیریت، انکشاف شهرها و دیگر عرصه های حکومت داری محلی نیز تطیبق خواهد شد.

وی همچنان تصریح کرد که از طریق این گفتمان ها، شبکه ملی حکومت داری محلی تشکیل می گردد و این شبکه با شبکه های منطقه و جهان نیز به هدف کسب تجارب بهتر وصل خواهد شد.

عبدالقیوم رحیمی والی هرات از برگزاری این گفتمان ملی اظهار خوشبینی می کند.

وی می گوید که در این گفتمان 32 طرح از سوی نهادهای مختلف زون غرب پیشنهاد شده است که بعد از ارائه و بررسی هیات داور بهترین ها انتخاب و تحقق خواهد یافت.

والی هرات می افزاید که عملی شدن طرح های پیشنهادی این گفتمان ملی می تواند قدرت و صلاحیت اداره های محلی را تقویت ببخشد.

این در حالیست که برخی از اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی هرات از عدم تحقق طرح ها  و پالیسی های پیشنهادی از سوی حکومت انتقاد می کنند.

آنان می گویند که  طی پنج سال اخیر بارها طرح و پالیسی های در رابطه به رشد و انکشاف حکومت داری خوب به خصوص در سطح محلات به منظور بهبود اوضاع زندگی مردم به حکومت پیشنهاد شده است؛ اما تا اکنون از عملی شدن آنها خبری نیست.

سکینه حسینی یکی از اعضای شورای ولایتی هرات گفتمان ملی حکومتداری محلی را یک پروژه کوتاه مدت میداند.

وی می گوید: “طی دو سال اخیر طرح های اقتصادی زیادی چون راه لاجورد و تاپی روی دست گرفته شد اما تاکنون این پروژه ها در راستای بهتر شدن زندگی مردم تغییراتی را ایجاد نکرده اند.”

نخستین گفتمان ملی در زون غرب به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و در این گفتمان علاوه بر مسوولان ادارات محلی زون غرب والیان خوست، لغمان و نمایندگان وزارت اقتصاد، اداره تدارکات ملی، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و اداره ارگانهای محلی نیز اشتراک نموده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA