ads

نبود ورزشگاه‌، مانع رشد ورزشکاران

نبود مكان‌هاي ورزشي در ولایت بلخ، مانع رشد ورزشكاران در اين ولايت گرديده است.  

نویسنده: The Killid Group
30 عقرب 1389
نبود ورزشگاه‌، مانع رشد ورزشکاران

مسئولان ورزشي ولايت بلخ مي‌گويند كه نبود مكان‌هاي ورزشي مانع رشد ورزشكاران در اين ولايت گرديده است.

در همين حال نيز شماري از ورزشكاران رشته‌هاي مختلف نيز از نبود مكانهاي ورزشي شكايت دارند.

به گفته مسئولان ورزش، بيش از 30 رشته ورزشي دراين ولايت وجود دارد كه به دليل نبود مكانهاي ورزشي ورز شكاران نمي‌توانند بطور دوامدار تمرين كنند و اكثر مسابقات رزمي كه از سوي رياست المپيك راه اندازي مي‌گردد در سالون‌هاي عروسي برگزار مي‌شود.

محمد ابراهيم عثماني مسئول ورزش ولايت بلخ مي‌گويد: ورزشكاران اين ولايت گرچند دستاورد‌های خوبي در اين اواخر داشته است اما نبود مكانهاي ورزشي سربسته و ميدان‌هاي ورزشي براي دختران و پسران باعث گرديده است تا مانع رشد ورزشكاران دراين ولايت گردد.

وي مي افزايد: عمدتا مسابقات به دليل نبود مكانهاي ورزشي در سالون‌هاي عروسي و يا گدام‌ها راه اندازي مي گردد.

همچنان مسابقات فوتبال در ميدان ورزشي محبس كه مكانی مناسب براي ورزش فوتبال نيست راه اندازي مي گردد.

در همين حال شماري از ورزشكاران رشته‌هاي مختلف نيز از نبود مكان‌های سر بسته و ميدان‌هاي ورزشي براي فوتبال شكايت كرده مي گويند كه نمي توانند به گونه درست تمرينات شان را به پيش ببرند.

روح الله سادات كه فوتباليست و مربی يك تيم فوتبال است و عبدالمؤمن يكي ديگر از ورزشكاران مي گويند: آنها با نبود ميدان‌هاي ورزشي مواجه اند و در ضمن هيچ نوع تشويقی در اين راستا از سوي مسئولان صورت نمي گيرد.

روكي سرخوش، ریيس فدارسيون فوتبال ولايت بلخ، مشكلات و نبود ميدان‌هاي ورزشي را در اين ولايت تایيد كرده مي گويد كه در اين اواخر ورزش رشته‌هاي پرورش اندام، تينيس روي ميز و واليبال رشد قابل ملاحظ نموده است.

مسئولان ورزشي اين ولايت مي گويند كه قراراست در اين اواخر استديوم ورزشي فوتبال 18 هزار نفري در اين ولايت با هزينه بيش از 80 ميليون افغاني در شهرك رهايشي خالد بن وليد ساخته شود.

این در حالی است که در این ولایت جوانان زیادی به ورزش علاقه‌مند می‌باشند. اما امکانات و موقعیت کمتری در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

به باور بسیاری از این ورزشکاران و مسئولان، اختصاص نیافتن بودجه‌ای مشخص در این ارتباط، کم توجهی مقامات و تشویق نشدن این ورزشکاران سبب خواهد شد تا جوانان علاقه‌مند، دلسرد شده وبه کارهايی ديگر رو آورند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA