ads

نبود طرح مشخص برای مديريت منابع آبی باعث شده 90درصد آب دريای هريرود به ايران برود

مسوولانِ ادارهء تنظیم منابع آبی در ولایت هرات می گویند که نبود طرح های مناسب برای مدیریت منابع آبی در این ولایت سبب شده است که همه ساله حدود 90 درصد آب دریای هریرود به خاک کشور ایران بریزد. حسن فضلی سرپرست ادارهء تنظیم آب دریای هریرود در یک نشست خبری بیان میدارد که دریای هریرود سه اعشاریه شش میلیارد متر مکعب آب دارد که به نسبت نبود پلان های منظم کنترول آبی، در موسم سیلاب بیش از 90 درصد آب آن به خاک ایران سرا زیر می شود.

نویسنده: The Killid Group
9 حمل 1395
نبود طرح مشخص برای مديريت منابع آبی باعث شده 90درصد آب دريای هريرود به ايران برود

مسوولانِ ادارهء تنظیم منابع آبی در ولایت هرات می گویند که نبود طرح های مناسب برای مدیریت منابع آبی در این ولایت سبب شده است که همه ساله حدود 90 درصد آب دریای هریرود به خاک کشور ایران بریزد.
حسن فضلی سرپرست ادارهء تنظیم آب دریای هریرود در یک نشست خبری بیان میدارد که دریای هریرود سه اعشاریه شش میلیارد متر مکعب آب دارد که به نسبت نبود پلان های منظم کنترول آبی، در موسم سیلاب بیش از 90 درصد آب آن به خاک ایران سرا زیر می شود.
وی ضمن تاکید برای ایجاد ماستر پلان منظم برای مدیریت آب های این ولایت می گوید که مدیریت آب تنها از مسوولیت های وزارت انرژی و آب، ریاست های حوزه های دریایی و حوزه های فرعی نیست بلکه مدیریت منابع آبی در کشور نیاز به همکاری های همه جانبه از سوی اکثریت وزارت خانه در کشور دارد، از سویی هم انجینیر فرهاد رییس برنامه های آبی وزارت انرژی و آب بیان میدارد که در 14 سال گذشته هیچ گونه ماستر پلان منظمی برای مدیریت منابع آبی در کشور وجود نداشته است و این موضوع سبب ضیاع قسمت های اعظم آب دریاهای کشور به کشور های همسایه شده است.
این در حالیست که پیش از این رییس جمهور کشور همواره تاکید بر کنترول و مدیریت درست منابع آبی کرده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA