ads

نا امنی های اخیر در ولایت غور، باشندگان این ولایت را نگران ساخته است

ناامنی، مسدود بودن راه‌های شماری از ولسوالی ها و افزایش تلفات افراد ملکی در ولایت غور واکنش شماری از باشنده ها، علما و فعالان جامعه مدنی این ولایت را بر انگیخته است.

نویسنده: Abdul Malik Atash
22 جوزا 1398
نا امنی های اخیر در ولایت غور، باشندگان این ولایت را نگران ساخته است

نا امنی، مسدود بودن راه‌های شماری از ولسوالی ها و افزایش تلفات افراد ملکی در ولایت غور واکنش شماری از باشنده ها، علما و فعالان جامعه مدنی این ولایت را بر انگیخته است.

آنان، حکومت را به بی‌توجهی در برابر باشنده های ولایت غور متهم میکنند.

محمد رضا عالمی لعلی، فعال مدنی ولایت غور، امروز (چهارشنبه) طی کنفرانس خبری در پیوند به حملات تهاجمی گروه های تروریستی بالای شماری از ولسوالی های ولایت غور، در کابل گفت که کارکرد نیروهای امنیتی در این ولایت با نواقص همراه است و تا زمان سقوط ولسوالی ها برای پاک سازی گروه طالبان اقدام جدی نمیکنند.

به گفته وی، حکومت در برابر این ولایت دیدگاه دوگانه دارد و فعالیت گروه طالبان زیر عنوان اختلافات قومی نا دیده گرفته می‌شود.

از سوی هم، سید ابراهیم سجادی، باشنده ولایت غورمی‌گوید:” ازابتدای کار حکومت وحدت ملی تا کنون وضعیت امنیتی در ولایت غور بدتر شده است و تلفات افراد ملکی افزایش یافته است.”

به گفته وی، فعالیت گروه داعش نیز در این ولایت آغاز شده و اگر اقدامات جدی نشود سبب سقوط ولایت غور خواهد شد.

وی هم چنان هشدار میدهد که اگر حکومت اقدامات جدی انجام ندهد، به حرکت های مدنی‌ پرداخته و شاهراه عمومی را مسدود خواهند کرد.

با این حال، صدیقه طوفان زاده وفایی، باشنده ولایت غور می‌گوید که تا کنون نزدیک به صد قریه در این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است؛ اما اقدامات از سوی نیروهای امنیتی صورت نگرفته است.

شماری از فعالان مدنی و باشنده های ولایت غور  در حالی از نا امنی، افزایش تلفات افراد ملکی و فعالیت گروه داعش ابراز نگرانی می‌ نمایند که هفته گذشته به اثر حمله گروه طالبان بر ولسوالی دولتیار این ولایت، 14 تن ازنیروهای خیزش مردمی  کشته شدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA