ads

مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه استجوابیه ولسی جرگه حاضر نشدند

مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه استجوابیه امروز ولسی جرگه حاضر نشدند و این کار واکنش تند اعضای این نهاد را به همراه شده است.

نویسنده: asir
11 حمل 1397
مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه استجوابیه ولسی جرگه حاضر نشدند

مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات به جلسه استجوابیه امروز ولسی جرگه حاضر نشدند و این کار واکنش تند اعضای این نهاد را به همراه شده است.
ولسی جرگه روز شنبه/ 11 حمل مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات را در یک جلسه استجوابیه به این نهاد فراخوانده بود، ولی این مقام‎ها با امتناع از حضور در این جلسه گفته‎اند که شورای ملی صلاحیت استجواب اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را ندارد.
شماری از وکلای ولسی جرگه در کنار اینکه نگران چالش‎های امنیتی و رعایت نشدن شفافیت در برگزاری انتخابات هستند، تأخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‎ها را پرسش‎برانگیز می‎دانند.
آن‎ها امروز تأکید کردند که حکومت و یا کمیسیون مستقل انتخابات باید به این نگرانی‎ها و پرسش‎های شان پاسخ بدهد.
علی‎اکبر قاسمی، عضو ولسی جرگه، در واکنش به امتناع مقام‎های کمیسیون مستقل انتخابات از حضور در جلسه استجوابیه این نهاد، گفت که این رفتار مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات نشانه عدم استقلال این کمیسیون است.
همچنان همایون همایون، معاون اول ولسی جرگه، حکومت را به مداخله مستقیم در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات متهم کرد.
اما قادر زازی وطندوست، یکی دیگر از اعضای ولسی جرگه، دلیل ارایه شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات را منطقی دانست و افزود که ولسی جرگه حق ندارد تا مسوولان ادارات مستقل را استجواب کند.
با این حال، عبدالروف ابراهیمی، رییس ولسی جرگه، رهبری کمیسیون مستقل انتخابات را به بی‎احترامی به خانه ملت متهم کرد و هشدار داد که اگر اعضای این کمیسیون روز چهارشنبه هفته جاری به نشست عمومی این نهاد حاضر نشوند، آن‎ها فیصله نهایی خود درباره کمیسیون مستقل انتخابات را به جانب حکومت ارسال خواهند کرد.
این نگرانی‎ها در حالی مطرح می‎شود که شماری از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‏‎ها را 28 ماه میزان امسال اعلام کرده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA