ads

مقام‎های صحی: هشتاد کشته و زخمی از دشت ارچی به شفاخانه حوزوی کندز انتقال شده‏‎اند

مقام‎های صحی می‎گویند که روز دوشنبه/ 13 حمل از ولسوالی دشت ارچی کندز، پنج کشته و 75 زخمی به شفاخانه حوزوی این ولایت انتقال شده‎اند.

نویسنده: asir
14 حمل 1397
مقام‎های صحی: هشتاد کشته و زخمی از دشت ارچی به شفاخانه حوزوی کندز انتقال شده‏‎اند

مقام‎های صحی می‎گویند که روز دوشنبه/ 13 حمل از ولسوالی دشت ارچی کندز، پنج کشته و 75 زخمی به شفاخانه حوزوی این ولایت انتقال شده‎اند.
نعیم منگل، رییس شفاخانه حوزوی کندز، به کلید گفت که به تمام زخمی‎های که روز گذشته به این شفاخانه آورده شده‎اند، به صورت لازم رسیدگی شده است.
او همزمان از انتقال یک کشته و پنج زخمی دیگر از ولسوالی امام صاحب به شفاخانه حوزوی کندز خبر داد.
این افراد روز گذشته در ولسوالی امام صاحب هنگامی کشته و زخمی شدند که یک رنجر پولیس هدف ماین مقناطیسی قرار گرفت.
منگل افزود که به صورت مجموعی از این دو حادثه شش کشته و 80 زخمی به شفاخانه حوزوی کندز آورده شده‎اند.
با این حال، غلام حضرت کریمی، سخنگوی فرقه 20 پامیر در زون شمال‎شرق، می‎گوید که در حمله هوایی نیروهای دولتی به محل تجمع گروه طالبان در قریه باجوور ولسوالی دشت ارچی، 60 نفر کشته و زخمی شده‎اند.
کریمی، تلفات افراد ملکی در محل تجمع گروه طالبان در قریه باجوور را تأیید کرد.
اما وی تصریح کرد که در پی این حمله، گروه طالبان برای تحریک احساسات مردم بر ضد نیروهای دولتی، افراد ملکی را در محل تجمع این گروه تیرباران کرده است.
محمداسحاق، یکی از باشنده‎های ولسوالی دشت ارچی، می‎گوید که در محلی که هدف بمباران نیروهای دولتی قرار گرفته است، مراسم دستاربندی در جریان بود.
به گفته وی، در این مراسم، علما، مردم عام، شاگردان و چند فرد نظامی (جنگجویان طالبان) حضور داشتند که هدف بمباران قرار گرفتند.
مولوی عبدالبصیر، یکی دیگر از باشنده‎های دشت ارچی، نیز می‎گوید که آن‎ها در مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم جمع شده بودند که هدف حمله طیاره‎های دولتی قرار گرفتند.
وی افزود: “هنگامی که طیاره بالای سر ما آمد، شاگردان سراسیمه از جای شان بلند شدند. ما به آن‎ها گفتیم که سر جای تان قرار بگیرید؛ طیاره‎ها دولتی است و ما را بمباران نمی‎کند. در همان لحظه بود که بمباران شروع شد و همه در بدر شدند.”
دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که درباه ادعای تلفات افراد ملکی در ولسوالی دشت ارچی کندز تحقیق می‎کند.
این دفتر در صفحه تویتر خود نوشته است که تیم بررسی دیدبان حقوق بشر به محل حادثه رسیده است.
پیشتر مقام‎های دولتی اعلام کرده بودند که در این حمله به افراد ملکی آسیبی نرسیده است.
قول اردوی 209 شاهین در اعلامیه‎ای گفته بود که در حمله هوایی روز دوشنبه نیروهای دولتی به محل تجمع گروه طالبان در ولسوالی دشت ارچی، هفت عضو کلیدی و هفده عضو قطعه سرخ این گروه کشته شده‎اند.
گروه طالبان گفته است که در این حمله 150 نفر کشته و زخمی شده‎اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA