ads

مرگ یک محافظ مکتب بر اثر لت و کوب طالبان

یک محافظ مکتب در ولایت هلمند به اثر لت و کوب طالبان جان خود را از دست داد. به گزارش خبرگزاری بست باستان، این محافظ مکتب بعد از آن که خواست از تخریب مکتب توسط طالبان مسلح جلوگیری کند؛ زیر لت و کوب آن ها قرار گرفته و از بین رفته است.

نویسنده: The Killid Group
4 حوت 1390
مرگ یک محافظ مکتب بر اثر لت و کوب طالبان

یک محافظ مکتب در ولایت هلمند به اثر لت و کوب طالبان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری بست باستان، این محافظ مکتب بعد از آن که خواست از تخریب مکتب توسط طالبان مسلح جلوگیری کند؛ زیر لت و کوب آن ها قرار گرفته و از بین رفته است.

مقام های محلی در هلمند گفته اند که شب دوشنبه دو طالب که می خواستند ساختمان مکتبی را در نواحی شهر لشکرگاه بمب گذاری کنند با مقاومت محافظ مکتب رو به رو شده اند.

محمد نسیم صافی، رئیس معارف هلمند گفته است:” ابتدا شاه محمود نگهبان یک مکتب متوسطه در منطقۀ دشت بولان شهر لشکرگاه از سوی مهاجمان طالب به شدت لت و کوب شده و به حالت کوما می رود؛ اما پس از آن که این افراد ماین ها را در درون مکتب جاسازی کرده و می خواستند با خارج شدن از مکتب از راه دور مکتب را انفجار دهند، نگهبان مکتب به هوش آمده و با سلاح دست داشته اش بر آنان شلیک می کند.”

رئیس معارف هلمند همچنین گفته است که در اثر شلیک نگهبان، یک ماین گذار کشته شده و فرد دوم نیز زخمی می شود.

به گفتهء وی، زمانی که صدای شلیک به گوش اهالی محل می رسد آنان به مکتب آمده، شاه محمود و فرد ماین گذار را که زخمی شده بود به شفاخانه انتقال می دهند اما نگهبان به علت لت و کوب شدید جان خود را از دست می دهد.

صافی می گوید که بخشی از ساختمان این مکتب زیر کار است و شرکت قراردادی به منظور محافظت مواد ساختمانی، یک میل کلاشنکوف را در اختیار شاه محمود قرار داده بود.

گلاب منگل والی هلمند از فداکاری این نگهبان که منجر به نجات این مکتب شده، ستایش کرده و به او قهرمان معارف لقب داده است.

والی هلمند گفته است که شاه محمود یک سرباز شجاع برای حفظ منافع ملی و معارف کشور بود و ما او را یک قهرمان ملی می دانیم.

منگل گفته است که به منظور حمایت خانوادۀ شاه محمود و تقدیر از فداکاری او یک نمره زمین رهایشی را در اختیار خانوادۀ او قرار می دهد.

این مکتب به نام متوسطۀ شمس العلوم یاد می شود و در منطقۀ دشت بولان شهر لشکرگاه موقعیت دارد.

در این مکتب بیش از هفتصد دانش آموز پسر مصروف آموزش هستند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA