ads

مردم بغلان:”کاسهء صبر ما لبریز شده است”!

مردم بغلان از اذیت و آزار اربکی‌ها به تنگ آمده اند. شماری از باشندگان منطقه “دندغوری” ولایت بغلان از برخورد پولیس محلی در مناطق شان شكایت دارند. اینها می‌گویند، دولت مسئولیت دارد تا مانع خودسری‌های ملیشه‌های محلی شود.

نویسنده: The Killid Group
23 جوزا 1390
مردم بغلان:”کاسهء صبر ما لبریز شده است”!

مردم بغلان از اذیت و آزار اربکی‌ها به تنگ آمده اند.

شماری از باشندگان منطقه “دندغوری” ولایت بغلان از برخورد پولیس محلی در مناطق شان شكایت دارند. اینها می‌گویند، دولت مسئولیت دارد تا مانع خودسری‌های ملیشه‌های محلی شود.

امر محمد اسلم، باشنده “دندغوری” که به نمایندگی از ساکنان محل باخبرنگاران صحبت می كرد گفت:” اگر دولت در باره گزینش این افراد با مردم و بزرگان قوم مشوره می كرد هرگز چنین مشكلی به پیش نمی‌آمد.”

وی تصریح می کند، افراد نا اهل كه به نام اربكی یا پولیس محلی مسلح شده اند مردم  از دست بدی‌های آنان به تنگ آمده اند. وی باشکایت از عملکرد ملیشه‌های محلی گفت:” در منطقه دندغوری به افرادی سلاح داده شده است كه مورد تایید مردم و شوراها نیستند و مردم غریب از دست آزار و اذیت این‌ها آرامش ندارند. ما این چنین افراد را در منطقه خود نمی خواهیم و تقاضا داریم تا به جای این‌ها افرادی كه مورد اعتماد مردم باشند در این جا مستقر شوند.”

عاشق رسول فرقانیار وردك، با انتقاد از حکومت گفت که دولت در گزینش پولیس محلی با شوراها یا بزرگان قوم باید مشوره كند تا آن ها كسانی را كه مورد اعتماد همه باشند تعیین نمایند. نه كسانی را که دستان شان به خون مردم آغشته باشد.

این باشنده محل افزود:” من به اطمینان می گویم كه  اربکی ها ازانتحاری طالبان خطرناک تر اند و اگر شكنجه و آزار  مردم ادامه یابد، این حكومت و حامیان غربی اش به سرنوشت انگلیس‌ها دچار خواهند شد؛ زیرا دیگر كاسه صبر مردم لبریز شده است.”

ملامحمد علم یك تن از بزرگان قوم دندغوری كه در ایجاد پولیس محلی در ان منطقه سهم فعال داشته است می‌گوید:‌‌

“ادعای اینها درست نیست و همه پولیس محلی به اساس مشوره و تایید مردم تعیین شده اند این جا از هر قوم ساکن در دندغوری پولیس محلی گرفته شده و هیچ شکایتی از آنها وجود ندارد و اگر کسی ادعای داشته باشد بیاید با ما صحبت کند تا ما آن را حل نماییم.” احمد جاوید بشارت؛ سخنگوی قومندانی امنیه ولایت بغلان در رابطه گفت:”پولیس محلی با تایید چند مرجع معتبر انتخاب می شود و هركه از عملکرد پولیس محلی شکایت داشته باشد می تواند از طریق دولت به آن بپردازد.”

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA