ads

محکوم شدن مسوولان پیشین کابل بانک به زندان

محکمه رسیدگی به بحران کابل بانک، شیرخان فرنود و خلیل الله فیروزی رئیسان پیشین کابل بانک را، به پنج سال حبس محکوم کرد. این محکمه روز سه شنبه دایر شده بود و در آن بر اساس فیصله هیئت قضایی، خلیل الله فیروزی و شیرخان فرنود هر یک به پنج سال حبس محکوم شدند.

نویسنده: The Killid Group
16 حوت 1391
محکوم شدن مسوولان پیشین کابل بانک به زندان

محکمه رسیدگی به بحران کابل بانک، شیرخان فرنود و خلیل الله فیروزی رئیسان پیشین کابل بانک را، به پنج سال حبس محکوم کرد.

این محکمه روز سه شنبه دایر شده بود و در آن بر اساس فیصله هیئت قضایی، خلیل الله فیروزی و شیرخان فرنود هر یک به پنج سال حبس محکوم شدند.

همچنین از سوی این محکمه خلیل الله فیروزی رئیس هیات عامل کابل بانک به بازپرداخت نزدیک به 531 میلیون دالر و شیرخان فرنود رئیس هیات مدیره کابل بانک به بازپرداخت بیش از 278میلیون دالر محکوم شد.

به اساس حکم محکمه، این افراد مکلف به پرداخت این پول هستند و مبلغی که از فروش جایدادهای کابل بانک بدست می‌آید، از این پول کم می‌شود.

این دو نفر از مقصران اصلی در پرونده کابل بانک معرفی شدند. کابل بانک یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی افغانستان بود که در سال 2010 میلادی ورشکست شد.

همچنان از سوی محکمه ی رسیدگی به بحران کابل بانک، 19 تن دیگر از کارمندان پیشین کابل بانک و مسئولین پیشین بانک مرکزی افغانستان به شش ماه تا پنج سال حبس محکوم شدند.

عبدالقدیر فطرت رئیس پیشین د افغانستان بانک نیز از سوی محکمه به اتهام “سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و عدم اطلاع دهی” به دو سال حبس محکوم شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA