ads

محکوم بودن 280 مهاجر افغان به اعدام در ایران

دستگاه قضایی دولت ایران 280 مهاجر افغان را به اعدام محکوم کرده است. به گزارش کلید، جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه، آمار مجموع افغان هایی که در ایران زندانی هستند را پنج هزار اعلام کرد و گفت که از این جمع 280 تن به اعدام محکوم شده اند.

نویسنده: The Killid Group
8 حمل 1390
محکوم بودن 280 مهاجر افغان به اعدام در ایران

دستگاه قضایی دولت ایران 280 مهاجر افغان را به اعدام محکوم کرده است.

به گزارش کلید، جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه، آمار مجموع افغان هایی که در ایران زندانی هستند را پنج هزار اعلام کرد و گفت که از این جمع 280 تن به اعدام محکوم شده اند.

جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه که روز یکشنبه براي پاسخگویی به جلسۀ عمومى مشرانو جرگه فرا خوانده شده بود، گفت که تلاش برای حل مشکلات افغان ها در کشورهای ایران، پاکستان، هندوستان و لیبیا از سوی دولت جریان دارد.

این در حالیست که سناتوران می گویند، مشکل ویزهء خروجی برای مهاجرین و محصلین افغان در هندوستان، مشکلات محصلین افغان در لیبیا، موضوع زندانی بودن و احتمال اعدام افغانها در ایران و توقف اموال تجار افغان در بندر کراچی  پاکستان، مشکلاتی اند که وزارت خارجه باید بدانها توجه کند.

جاوید لودین معین سیاسی وزارت خارجه در پاسخ به نگرانی های سناتوران در این موارد، گفته است که وزارت خارجه از مشکلات مورد نظر سناتوران آگاهی داشته و در قسمت حل این مشکلات، اقداماتی انجام شده است.

لودین گفته است که 5000 افغان در ایران زندانی اند که چهار هزار تن از آنان به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

لودین همچنین گفت که معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیرش به کشور ایران، با مقامات ایرانی درین مورد صحبت کرده و رئیس جمهور کرزی نیز در سفر به تهران، در همین مورد با مقامات بلند رتبهء ایران صبحت می کند.

جاوید لودین همچنین گفت که افغانستان در کشور لیبیا سفیر ندارد، اما به سفارت افغانستان در مصر وظیفه داده است تا در مورد انتقال محصلین افغان از لیبیا اقدام کند.

جاوید لودین همچنان از سوی وزارت امور خارجه به سناتوران وعده داد که در راستای حل مشکلات مورد نظر سناتوران، اقدامات جدی صورت گیرد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA