ads

محب از کشور های همسایه خواست تا طالبان را به میز مذاکره بکشانند

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور در نشست امنیتی شهر اوفای روسیه گفته است از کشور های همسایه خواسته است که گروه طالبان را حاضر به گفتگو با حکومت افغانستان کند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
30 جوزا 1398
محب از کشور های همسایه خواست تا طالبان را به میز مذاکره بکشانند

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور  در نشست امنیتی شهر اوفای روسیه از کشور های همسایه خواسته است که گروه طالبان را حاضر به گفتگو با حکومت افغانستان کند.

مشاور شورای امنیت ملی کشور گفته است که حکومت افغانستان تلاش های زیادی را از جمله برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح و تطبیق اعلامیه آن برای کشانیدن طالبان به میز مذاکره انجام داده است؛ اما از سوی طالبان تا کنون هیچ گونه اقدامی برای مذاکره با حکومت افغانستان صورت نگرفته است.

آقای محب هم چنان افزوده است که محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور برای مذاکره با گروه طالبان یک هیات را در اوایل سال 2018 میلادی به امارات متحده عربی فرستاد و هم چنان نقشه راه صلح را به آنان پیشکش نمود.

مشاور امنیت ملی کشور هم چنان ابراز داشته است که به طور متوسط، روزانه حدود 50 تن در  افغانستان در مبارزه با تروریزم قربانی می شوند و همکاری با مردم و دولت افغانستان سبب ثبات و امنیت منطقه خواهد شد.

دهمین نشست بین المللی مقامات ارشد امنیتی کشور های جهان با اشتراک حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور، در شهر اوفای روسیه  به تاریخ 28 جوزا آغاز شد و امروز به پایان رسید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA