ads

ماموريت نظامی ايرلند پس از 15 سال در افغانستان پايان يافت

نظامیان ایرلندی مستقر در افغانستان، به گونه کامل افغانستان را ترک و عازم کشور شان شدند. دیروز اخرین گروه از 226 نظامی ایرلند که رهبری سازمان پیمان اتلانیک شمالی (ناتو) در افغانستان علیه تروریزم مبارزه می کردند، کشور را ترک نمودند. در مراسم که دیروز به این مناسبت برگزار شده بود، معاون قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در کابل، از نظامیان ایرلندی به عنوان  نیروی سخت کار و متعهد توصیف کرده است.

نویسنده: The Killid Group
24 حوت 1394
ماموريت نظامی ايرلند پس از 15 سال در افغانستان پايان يافت

نظامیان ایرلندی مستقر در افغانستان، به گونه کامل افغانستان را ترک و عازم کشور شان شدند.
دیروز اخرین گروه از 226 نظامی ایرلند که رهبری سازمان پیمان اتلانیک شمالی (ناتو) در افغانستان علیه تروریزم مبارزه می کردند، کشور را ترک نمودند.
در مراسم که دیروز به این مناسبت برگزار شده بود، معاون قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در کابل، از نظامیان ایرلندی به عنوان  نیروی سخت کار و متعهد توصیف کرده است.
نظامیان ایرلندی از سال 2001 تا 2012  رهبری ماموریت مبارزه با ماین های کنار جاده ای را داشتند که با برگشت هفت نظامی باقی مانده این کشور، ماموریت شان در افغانستان رسماً پایان یافت.
این در حالیست که شماری از کشورهای عضو ناتو به شمول امریکا و بریتانیا اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان، رقم بیشتر نظامیان شان را دوباره به کشور اعزام خواهند کرد.
در حال حاضر نزدیک به ده هزار سرباز امریکایی در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان حضور دارند و براساس زمان بندی اداره باراک اوباما، باید رقم این نظامیان تا پایان سال روان میلادی به کمتر از شش هزار نفر کاهش یابد؛ اما برخی از نظامیان امریکایی گفته اند که در مورد حضور نظامیان شان در افغانستان  بازنگری خواهند کرد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA