ads

قول اردوی 209 شاهین آمار متفاوتی از تلفات طالبان در کندز منشتر کرد

قول اردوی 209 شاهین می‎گوید که در حمله هوایی نیروهای دولتی به یک گردهمایی گروه طالبان در منطقه باجوور ولسوالی دشت ارچی 23 عضو این گروه کشته شده‎اند.

نویسنده: asir
14 حمل 1397
قول اردوی 209 شاهین آمار متفاوتی از تلفات طالبان در کندز منشتر کرد

قول اردوی 209 شاهین می‎گوید که در حمله هوایی نیروهای دولتی به یک گردهمایی گروه طالبان در منطقه باجوور ولسوالی دشت ارچی 23 عضو این گروه کشته شده‎اند.
ولسوالی دشت ارچی در شمال کندز موقعیت دارد و بخش‎هایی از این ولسوالی زیر تسلط گروه طالبان است.
قول اردوی 209 شاهین با نشر اعلامیه‎ای گفته است که افراد کشته‎شده‎ گروه طالبان در این حمله هوایی شامل شش عضو کلیدی و هفده عضو قطعه سرخ این گروه می‎شوند.
براساس اعلامیه، مولوی بریان عضو شورای کویته، قاری حمیدالله و مولوی شاهدالله هر کدام به ترتیب رییس و عضو کمیسیون نظامی طالبان در کندز، مولوی ممتاز استاد تعلیمی قطعه سرخ طالبان، قاری عماد و عبدالمالک قوماندانان این گروه از افراد کلیدی گروه طالبان بودند که در حمله هوایی نیروهای دولتی در دشت ارچی کشته شده‎اند.
همچنان سیزده عضو دیگر طالبان به شمول مولوی ناصر و دوست‎محمد هجران از قوماندانان این گروه، در این حمله زخم برداشته‎اند.
قول اردوی 209 شاهین می‎گوید که نیروهای دولتی، این جنگجویان گروه طالبان را ظهر روز دوشنبه/ 13 حمل هنگامی هدف حمله هوایی قرار داد که آن‎ها به منظور برنامه‎ریزی اعمال تروریستی در زون شمال‎شرق و فراغت طالبان تازه پیوسته به این گروه در منطقه باجوور تجمع کرده بودند.
مقام‎های محلی کندز روز گذشته اعلام کردند که نیروهای دولتی مراسم دستاربندی حافظان قرآن کریم را در یک مسجد در منطقه دفتانی دشت ارچی هدف قرار داده‎اند.
نصرالدین سعدی، ولسوالی دشت ارچی، به کلید گفت که براساس گزارش‎های ابتدایی حدود صد نفر در این حمله هوایی کشته شده‎اند.
همزمان با این، مقام‎های پولیس کندز اعلام کردند حمله هوایی نیروهای دولتی در دشت ارچی به یک تجمع بزرگ گروه طالبان انجام شده است.
سخنگوی پولیس کندز به کلید گفت که در این حمله 25 عضو گروه طالبان کشته و زخمی شده‎اند.
گروه طالبان گفته است که این حمله هوایی به یک مسجد در بازار دفتانی دشت ارچی انجام شده‎ است که در پی آن 150 نفر کشته و زخمی شده‎اند.
شاهدان عینی می‏گویند که افراد ملکی و غیرنظامی هم مشمول قربانیان این حمله اند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA