ads

قزاقستان بر مبارزه علیه استقرار داعش در افغانستان ومنطقه تاکید کرد

قزاقستان، گروه موسوم به داعش را یک تهدید جدی برای افغانستان و کشور های منطقه  می خواند. باقی‌جان ساگیان تاییف، صدر اعظم قزاقستان صبح روز پنجشنبه در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجراییه در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در قرغیزستان تاکید کرد که باید تلاش صورت گیرد تا زمینه استقرار  داعشی ها  در افغانستان […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
13 عقرب 1395
قزاقستان بر مبارزه علیه استقرار داعش در افغانستان ومنطقه تاکید کرد

قزاقستان، گروه موسوم به داعش را یک تهدید جدی برای افغانستان و کشور های منطقه  می خواند. باقی‌جان ساگیان تاییف، صدر اعظم قزاقستان صبح روز پنجشنبه در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجراییه در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در قرغیزستان تاکید کرد که باید تلاش صورت گیرد تا زمینه استقرار  داعشی ها  در افغانستان و منطقه مساعد نگردد.

در خبرنامۀ که از سوی دفتر رسانه های ریاست اجراییه به کلید فرستاده شد آمده است که،  عبدالله عبدالله در این دیدار گفته، نیروهای داعش در پاکستان مستقر بود؛ اما پس از عملیات در منطقه وزیرستان به افغانستان انتقال کردند.

به گفتۀ رئیس اجراییه،  مبارزه علیه این تهدید، نیازمند افزایش همکاری های اطلاعاتی و استبخباراتی می باشد.

با این حال، صدر اعظم قزاقستان و رئیس اجراییه افغانستان توافق کردند که برای  تبادله معلومات و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی میان وزارت‌های امور دینی دو کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

عبدلله عبدالله، دیروز برای اشتراک در نشست سران سازمان شانگهای در رأس یک هیات ارشد دولتی به بشکیک پایتخت قرغیزستان رفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA