ads

قراردادهای مشکوک/ 22 هزار کیلوگرام گوشتِ لیلیه مراکز آموزشی وزارت اقوام و قبایل ناپدید است

براساس گفته‌ها و معلومات مسوولان وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، این وزارت از 61 هزار کیلوگرام گوشت، تنها 38 هزار کیلوگرام گوشت در مدت شش ماه به شاگردان و محصلان داده شده و 22 هزار کیلوگرام گوشت دیگر ناپدید است.

نویسنده: abdali
14 عقرب 1396
قراردادهای مشکوک/ 22 هزار کیلوگرام گوشتِ لیلیه مراکز آموزشی وزارت اقوام و قبایل ناپدید است

یافته های کلیدگروپ نشان می‌دهد که وزارت سرحدات، اقوام و قبایل قراردادی به ارزش 21 میلیون افغانی را به امضا رسانده که براساس آن، 61 هزار کیلوگرام گوشت برای شاگردان و محصلان لیسه‌ها و انستیتوت مربوط این وزارت، باید خریداری شود، اما این وزارت از 61 هزار کیلوگرام گوشت، تنها 38 هزار کیلوگرام گوشت را در مدت شش ماه به شاگردان و محصلان داده و 22 هزار کیلوگرام گوشت دیگر ناپدید است.

لیسه‌های رحمان بابا، خوشحال خان و پیرمحمد کاکر و انستیتوت بایزید روشان در چوکات وزارت سرحدات، اقوام و قبایل فعالیت دارد که در حال حاضر، 3692 تن سرگرم آموزش و تحصیل هستند.

محمد نبی شهاب، رئیس تعلیم و تربیه وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت:” برای دانش‌آموزان لیسه‌ها و یک انستیتوت مربوط ما، در یک هفته سه بار و برای هریک از دانش‌آموزان 160 گرام گوشت داده می‌‎شود.”

بااین حال بر اساس این آمار آقای شهاب، اگر برای هر دانش‌آموز 160 کیلوگرام گوشت در هفته سه بار داده شود، در شش ماه، ۳۸۳۳۸.۵۶ کیلوگرام گوشت می‌شود. به این ترتیب از سرنوشت ۲۲۶۶۱.۴۴ کیلوگرام گوشت دیگر خبری نیست.

براساس یک قراداد دیگر، به ارزش 24 میلیون افغانی قرادادی میان ریاست محافظت رجال برجسته و شرکت برادارن اکبری لمتید صورت گرفته است.

اما یافته های کلید نشان می‌دهد که این قرارداد فاقد زمان است و در باره نوعیت دواها هم جزئیاتی در آن ذکر نشده است.

برای مطالعه متن کامل گزارش تحقیقی کلیدگروپ و جزئیات کامل قرادادهای مشکوک دیگر به این لینک مراجعه کنید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA