ads

قانونی: در مذاکرات صلح، مجاهدین در سایه قرار گرفته اند

محمد یونس قانونی معاون اسبق ریاست جمهوری و عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی در هشتمین سالیاد جان باختن مولانا عبدالرحمن سیدخیلی در پروان با انتقاد از روند مذاکرات صلح گفت که مردم افغانستان و به ویژه مجاهدین این کشور در روند مذاکرات صلح در جریان قرار ندارند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
23 حوت 1397
قانونی: در مذاکرات صلح، مجاهدین در سایه قرار گرفته اند

محمد یونس قانونی معاون اسبق ریاست جمهوری و عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی در هشتمین سالیاد جان باختن مولانا عبدالرحمن سیدخیلی در پروان  با انتقاد از روند مذاکرات صلح گفت که مردم افغانستان و به ویژه مجاهدین این کشور در روند مذاکرات صلح در جریان قرار ندارند.

آقای قانونی هم چنان بیان داشت که مردم صلح می خواهند؛ اما صلحی تعریف شده که جایگاه مردم در آن واضح و روشن باشد.

این رهبر جهادی هم چنان تاکید بر حفظ قانون اساسی و دستاورد های هجده ساله کشور داشته و افزود که جمهوریت غیر قابل معامله و امارت قابل پذیرش نیست.

از سوی هم فضل الدین عیار والی ولایت پروان با تاکید بر حقوق مجاهدین در کشور می گوید که تصمیم گیری روی موضوعات مهم در کشور باید با مشوره با همه اقشار مردم افغانستان به وِیژه حوزه مقاومت صورت گیرد.

این گفته های محمدیونس قانونی یکی از رهبران جهادی در حالی مطرح می گردد که مذاکرات میان گروه طالبان وهیات امریکایی دو روز قبل در دوحه پایان رسید و گروه طالبان تاکنون حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان نشده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA