ads

قاتلین مهسا به 30 سال حبس محکوم شدند

محکمه ابتدایی حوزه دوم شهر کابل، سجاد آقا و روح الله را به جرم اختطاف و قتل مهسا دختر کوچک شش ساله به مدت ۳۰ سال حبس تنفیذی محکوم نمود

نویسنده: Abdul Malik Atash
5 جوزا 1398
قاتلین مهسا به 30 سال حبس محکوم شدند

محکمه ابتدایی حوزه دوم شهر کابل، سجاد آقا و روح الله را به جرم اختطاف و قتل مهسا کودک شش ساله به مدت ۳۰ سال حبس تنفیذی محکوم نمود

هیئت قضایی دیوان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی به امروز (یکشنبه) دریک محکمه علنی پس از استعمای اقامه دعوا از سوی سارنوال موظف و دفاعیه وکلای مدافع هردو طرف، اسامی سجاد آقا و روح الله را مطابق به ماده ۱۱۴ قانون جزا به جرم قتل دختر شش ساله به اسم مهسا بنت مرتضی، به ۳۰ سال حبس تنفیذی محکوم‌نمود.

عبدالوارث احسان پور رئیس محکمه ابتدایی حوزه دوم امتیتی کابل گفت که عدم تکمیل سن قانونی متهمین سبب شد تا محکمه حکم اعدام را بالای شان صادر نکند .

اما مرتضی احمدی پدر مهسا، حکم محکمه ابتدایی را نپذیرفته وادعا می کند که قاتلین دخترش باید به اعدام محکوم شوند.

در همین حال ثنا اکبری وکیل مدافع مهسا، پولیس و مراجع کشفی را در کار بررسی دوسیه مهسا به سهل انگاری متهم نموده و می افزاید که بررسی ها به صورت درست و به موقع معین صورت نگرفته است .

وکیل مدافع مهسا می گوید که فاعل اصلی این واقعه شخص دیگری است که  باید مراجع کشفی و پولیس، وی را بازداشت نمایند.

مهسا کودک  شش ساله، سال گذشته از سوی دو تن ربوده شد که ربایندگان در بدل رهایی وی خواستار 300 هزار دالر امریکایی شدند.

پس از آنکه خانواده وی نتوانستند پول درخواستی را پرداخت نماید از سوی ربایندگان به قتل رسید وجسدش از مربوطات پروژه‌ی 315 در شهر کابل بدست امد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA