ads

فعالیت های طالبان مسلح در شش ماه گذشته، 30 درصد و از نیروهای پولیس، 70 درصد افزایش داشته است.

وزارت امور داخله، از افزایش بیش از  30 درصدی فعالیت های هراس افگنانه مخالفان مسلح در شمال کشور طی شش ماه گذشته خبر میدهد.

نویسنده: The Killid Group
16 میزان 1394
فعالیت های  طالبان مسلح در شش ماه گذشته، 30 درصد و از نیروهای پولیس، 70 درصد افزایش داشته است.

وزارت امور داخله، از افزایش بیش از  30 درصدی فعالیت های هراس افگنانه مخالفان مسلح در شمال کشور طی شش ماه گذشته خبر میدهد.
به گفته مسولان در این وزارت، نیروهای پولیس  ملی  نیز  به منظور سرکوب مخالفان مسلح، فعالیت و عملیات های شان را در این مدت 70 درصد افزایش داده اند.
صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت روز پنجشنه در نشست خبری در کابل  گفت: در جریان شش ماه ی گذشته در کشور، در پی  2637 عملیات مستقل و مشترک نیروهای پولیس، 5635 مخالف  مسلح دولت کشته، 3102 زخمی، 539  دیگر انان بازداشت گردیده اند.
وی می افزاید: در این مدت،631 تن به اتهام  فعالیت های تروریستی بازداشت و نزدیک به 1300 میل سلاح ثقیل و خفیف  مخالفان مسلح به دست نیروهای پولیس آمده است.
به گفته صدیقی: در شش ماه نخست سال روان خورشیدی ، نیروهای پولیس بیش از 12 هزار تن را در پیوند به 9538  رویداد جنایی باز داشت کرده  اند که در مجموع، در شش ماه نخست امسال، آمار وقوع جرایم جنایی بیش از 8 درصد افزایش  داشته است.
وزارت داخله می گوید:کشف و ضبط بیش از سیزده تُن تریاک، نزدیک به چهارده تُن چرس، نزدیک به سه تُن هیرویین، و مقدار زیادی مواد الکولی از دست آورده های معینیت مبارزه با مواد مخدر این  وزارت می باشد.
از سوی هم صدیقی از معرفی 35 منسوب پولیس به اتهام فساد به نهادهای عدلی و قضایی کشور خبر داده می گوید: تاکنون   300 قضیه ی مرتبط به فساد در این وزارت شناسایی شده است.
این در حالیست که اخیرا  نا امنی ها  در ولایت های شمالی کشور  افزایش یافته و  نزدیک به دو هفته پیش شهر کندز بدست طالبان مسلح سقوط کرد که تاکنون  نیروهای امنیتی افغان مصروف نبرد با طالبان مسلح در مربوطات مرکز این ولایت اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA