ads

فراغت 120 تن از دوره ستاژ قضایی

در محفل فراغت بیست و هفتمین دوره ستاژ قضایی، از سوی مقامات در ستره محکمه بر مبارزه جدی با فساد اداری در ارگان های دولتی تاکید شد. مقامات در ستره محکمه کشور در حالیکه موجودیت فساد اداری را در ارگان های دولتی کشور تایید می کنند اما می گویند که مبارزه  جدی را در اولیت های وظیفوی شان با این پدیده قرار داده ا ند.

نویسنده: The Killid Group
31 جوزا 1391
فراغت 120 تن از دوره ستاژ قضایی

در محفل فراغت بیست و هفتمین دوره ستاژ قضایی، از سوی مقامات در ستره محکمه بر مبارزه جدی با فساد اداری در ارگان های دولتی تاکید شد.

مقامات در ستره محکمه کشور در حالیکه موجودیت فساد اداری را در ارگان های دولتی کشور تایید می کنند اما می گویند که مبارزه  جدی را در اولیت های وظیفوی شان با این پدیده قرار داده ا ند.

عبدالسلام عظمی سرپرست ستره محکمه کشور در 27 مین دوره فراغت کورس ستاژ قضایی در کابل گفت، یگانه چیزی که  مردم را در ارگان های دولتی بیشتر رنج میدهد مسئله موجودیت فساد اداری گسترده در کشور می باشد

عظیمی فارغان ستاژ قضایی را مخاطب قرار داده تاکید نمود که مبارزه با این پدیده نیاز به داشتن نیروی با شهامت و با جرآت در ارگان های عدلی و قضایی کشور دارد تا قوانین و ارزش های دینی را بصورت عادلانه بالای مجرمین تطبیق نماید.

در همین حال شد امین، مشاور عدلی و قضایی سفارت امریکا: برگزاری کورس های ستاژقضائی را ازسوی ستره محکمه برای  تطبیق قوانین و رعایت عدالت اجتماعی مهم توصیف کرد.

وی در خطابی به فارغان دوره ستاژ قضایی گفت:” من از شما جوانان آرزو دارم که حین محکمه هر جنایت کار تحت فشار های سیاسی، تهدید و یا انحرافات از سوی افراد زورمند نروید زیرا شما مهم ترین کسانی در تطبیق قوانین بالای مجرمین هستید.”

خانم پروانه یکی از ستاژران این برنامه، کم رنگ بودن نقش زنان در ارگان های عدلی و قضایی، مغلق بودن قوانین جزایی و اصول محاکمات، پایین بودن معاشات وعدم تامین امنیت لازم قاضیان را از جمله  چالش های جدی  فراه راه قضات درکشور  عنوان نمود.

در این محفل 120 تن از قضات بعد ازسپری نمودند  دوره  دوساله ستاژ قضائی به درجه لیسانس سند  فراغت را حاصل نموده  ومراسم تالیف و سوگند بجا نمودند

رپرست ستره محکمه در حالی از مبارزه جدی در برابر فساد اداری در کشور سخن میزند که در ده سال گذشته حکومت افغانستان همواره از طرف جامعه جهانی و نهاد های داخلی متهم به فساد و عدم تطبیق قانون بالای افراد روزمند گردیده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA