ads

غنی: جنگ اعلام ناشده از سوی پاکستان هنوز هم علیه افغانستان ادامه دارد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور روز گذشته در مصاحبه با شبکه جهانی ترکیه (تی آر تی) گفت که جنگ اعلام ناشدۀ که از سوی پاکستان علیه افغانستان شروع شده بود هنوز هم ادامه دارد و گروه های هراس افگن در مدارس پاکستان پناهگاه دارند.

نویسنده: Abdul Malik Atash
26 سرطان 1398
غنی: جنگ اعلام ناشده از سوی پاکستان هنوز هم علیه افغانستان ادامه دارد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور روز گذشته در مصاحبه با شبکه جهانی ترکیه (تی آر تی) گفت که جنگ اعلام ناشدۀ که از  سوی پاکستان علیه افغانستان شروع شده بود هنوز هم ادامه دارد و گروه های هراس افگن  در مدارس پاکستان پناهگاه دارند.

رییس جمهور غنی  هم چنان در این مصاحبه خود گفت که  در جریان سفرش به پاکستان و ملاقات با عمران خان، صدر اعظم پاکستان و لوی درستیز اردوی آن کشور  دریافت که آنان افغانستان را زیر حاکمیت طالبان نمی دانند و باور دارند که موجودیت یک حکومت متکی در کابل به نفع پاکستان نمی باشد.

رییس جمهور غنی هم چنان با تاکید بر اینکه مردم افغانستان امارت طالبانی را نمی پذیرند افزود که  ” صلح باید در داخل چوکات جمهوریت تامین شود نه امارت”.

آقای غنی ضمن بیان اینکه فقط حکومت افغانستان صلاحیت تصمیم گیری در مورد صلح با طالبان را دارد ابراز امیدواری نمود که  تا اول سپتمبر سال جاری میلادی توافق ابتدایی میان گروه طالبان و هیات امریکایی بدست آید.

این گفته های رییس جمهوری کشور در حالی ابراز می شود که گروه طالبان با هیات امریکایی هفت بار به میز مذاکره نشسته اند و تا کنون حاضر به مذاکراه مستقیم با حکومت افغانستان نشده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA