ads

غنی از مقام‎های ملکی و نظامی به خاطر مدیرت آتش‎بس قدردانی کرد

محمداشرف غنی، رییس جمهور، از طریق ویدیوکنفرانس با مقام‎های ملکی و نظامی در تمام زون‎ها و ولایت‎ها گفتگو و از آن‎ها به خاطر مدیریت سالم سه روز آتش‎بس میان گروه طالبان و حکومت قدردانی کرده است. دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‎ای گفته است که غنی امروز از طریق ویدیوکنفرانس از تمام این مقام‎ها […]

نویسنده: asir
28 جوزا 1397
غنی از مقام‎های ملکی و نظامی به خاطر مدیرت آتش‎بس قدردانی کرد

محمداشرف غنی، رییس جمهور، از طریق ویدیوکنفرانس با مقام‎های ملکی و نظامی در تمام زون‎ها و ولایت‎ها گفتگو و از آن‎ها به خاطر مدیریت سالم سه روز آتش‎بس میان گروه طالبان و حکومت قدردانی کرده است.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‎ای گفته است که غنی امروز از طریق ویدیوکنفرانس از تمام این مقام‎ها خواست تا تجارب خود از جریان سه روز آتش‎بس را با حکومت مرکزی در کابل شریک کنند.
غنی افزوده است که این آتش‎بس نشان داد که برای صلح اجماع سراسری در کشور وجود دارد و صلح خواسته تمام مردم است.
وی همزمان تصریح کرده است که رویدادهای تروریستی در ننگرهار نمایانگر آن است که بیگانه‎ها، تحمل برقراری صلح و امنیت در افغانستان را ندارند و به همین دلیل “صلح و مردم عام” را هدف قرار می‎دهند.
در روزهای دوم و سوم عید سعید فطر، دو حمله مرگبار انتحاری در ننگرهار به وقوع پیوست که در پی این حملات 43 نفر کشته شدند و 120 نفر دیگر زخم برداشتند.
در این حملات، تجمع مردم عام، مقام‏‎های دولتی و افراد طالبان در جریان آتش‎بس بین حکومت و گروه طالبان هدف قرار گرفته است.
غنی همچنان با اشاره به حمایت جامعه بین‎الملی از ابتکار آتش‎بس حکومت با گروه طالبان، گفته است که حکومت این آتش‎بس را به صورت یکجانبه برای ده روز دیگر تمدید کرده است.
رییس جمهور به تمام مقام‎های ملکی و نظامی دستور داده است تا در کنار آمادگی برای دفاع، ده روز دیگر آتش‎بس را نیز با هماهنگی مدیریت کنند.
حکومت پیشتر از 22 تا 30 ماه جاری جوزا را به صورت یکجانبه با گروه طالبان آتش‎بس کرده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA